مدیرانتقال خون کهگیلویه وبویراحمد:استقبال مردم موجب افزایش اهدای خون شده است .....................................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 5/9/86 داخلی.اجتماعی.اهدای خون.
مدیر پایگاه انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالا بودن میزان مشارکت مردم موجب شده که میزان اهدای خون دراین استان به بیش از میانگین کشوری برسد.
دکتر کیان دهراب پور دوشنبه درگفت وگوباایرناافزود:با اجرای برنامه های زیربنایی، میزان اهدای خون در این استان 8/5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی بیان کرد: میزان اهدای خون در کشور به ازای هر یک هزار نفر، 27 نفر است در حالی که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر یک هزار نفر، 48 نفر می باشد.
دهراب پور اظهار داشت: بیشترین اهداکنندگان گروه خونی در این استان (O+) با 39 درصد و (-AB) با کمتر از یک درصد است.
وی، تعداد اهداکنندگان مستمر خون در این استان را دو هزار و 50 نفر اعلام کرد وگفت: تاکنون 9 هزار واحد خونی اهدا شده که درمجموع 90 درصد اهداکنندگان مرد و مابقی زن هستند.
مدیر پایگاه انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال گذشته بیش از 22 هزار نفر در این استان به بیماران خون اهدا کردند.
دهراب پور، کمبود منابع اعتباری را از مهمترین مشکلات پایگاه انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و افزود: این کمبود اعتبار به اندازه ای است که جوابگوی نیاز این پایگاه نیست.
وی بیان کرد: با اعتبار در نظر گرفته شده و حذف 35 درصد از این اعتبار نمی توان این پایگاه را به استاندارد رساند.
وی عنوان کرد: این پایگاه برای رسیدن به استانداردسازی 10 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.
دهراب پور اظهار داشت:سال گذشته این پایگاه با 700 میلیون ریال کسری بودجه مواجه بود.
وی، با بیان اینکه این استان دارای سه پایگاه انتقال خون در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران است، افزود: این استان به دو پایگاه ثابت دیگر نیز نیازمند است.
دهراب پور گفت: مهمترین برنامه پایگاه انتقال خون استان برای سال جاری اجرای برنامه پلاسمافرس (تصفیه خون ) است.
وی، از مسوولان دستگاه های اجرایی این استان خواستار تعامل بیشتر با این پایگاه برای اطلاع رسانی مردم نسبت به موضوع خون و فواید آن شد.
پایگاه انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد دارای پنج بانک خون است.ک/3 7533/563/675 شماره 235 ساعت 13:48 تمام