43 هزار هکتار بافت فرسوده در ایران شناسایی شد ...............................................
شهرکرد،خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/09/86 داخلی. اقتصادی. مسکن و شهرسازی.
معاون تلفیق برنامه و امور مجلس وزارت مسکن و شهرسازی کشور، از شناسایی 43 هزار هکتار بافت فرسوده مناطق مسکونی در کشور خبر داد.
"علی رضا محفوظی" دوشنبه شب در حاشیه دیدار از طرحهای در دست اجرای بخش مسکن سفر ریاست جمهوری به چهارمحال وبختیاری در گفت وگو با ایرنا افزود: بخش خصوصی با دریافت تسهیلات بانکی و دریافت تشویق های مختلف، نسبت به بهسازی، بازسازی و نوسازی بافت فرسوده اقدام خواهد کرد.
به گفته وی، بااحیای بافت فرسوده و با احتساب میانگین حداقلی یکصد واحد مسکونی در هر هکتار، بخش خصوصی می تواند افزون بر چهار میلیون و 300 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده احداث کند.
به گفته وی، دولت برای احیای بافت فرسوده کشور و احداث واحدهای مسکونی شش هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را عرضه می کند.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی اظهار داشت:از این میزان یکصد میلیارد ریال تسهیلات از محل فروش اوراق مشارکت به چهار محال و بختیاری اختصاص داده می شود.
محفوظی اظهار داشت: در سفر اول ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری چهار مصوبه در بخش مسکن و شهرسازی تصویب شد که از این تعداد دو مصوبه اجرایی و دو مصوبه در دست اجراست.
معاون تلفیق برنامه و امور مجلس وزارت مسکن و شهرسازی، از نحوی اجرای پروژه های عمرانی در دست احداث چهارمحال و بختیاری ابراز رضایت کرد و گفت: این پروژه ها از نظر پیشرفت فیزیکی، استانداردها ملی و کمی از پیشرفت مطلوبی برخوردار بوده است.
رییس سازمان مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان در اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری در بخش مسکن اقدامات لازم را انجام داده است.
"اصغر مجیدی" در گفت وگو با ایرنا، طرحهای آماده سازی زمین برای مسکن 99 ساله در چهارمحال وبختیاری در منطقه منظریه شهر کرد از پیشرفت بالایی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر مسکن و شهرسازی ایران از طرح انبوه سازی 336 واحدی شهرکرد، طرح آماده سازی 33 هکتاری مسکن 99 ساله منظریه شهرکرد، طرح 24 واحدی اجاره داری شهرکرد، 350 واحد شقایق و پروژه آماده سازی میرآباد بازدید کرد.ک/3 شبد** 3759 **671** 1856**1499 شماره 005 ساعت 00:42 تمام