امام جمعه بروجرد: مجالس عزاداری تحت تاثیر انتخابات قرار نگیرد .............................................................
بروجرد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/10/86 داخلی.سیاسی.انتخابات.هشتم.دیدگاه.
امام جمعه بروجرد گفت: هیات های مذهبی سعی کنند مجالس عزاداری امام حسین (ع) را با بحث انتخابات کم ارزش نکنند.
حجت الاسلام "حسن ترابی" روز پنجشنبه در نشست هیات های مذهبی در حسینه اهل البیت (ع) افزود: هر شخص و داوطلبی می تواند در مجالس عزاداری حضور یابد اما با توجه به شان جلسات امام حسین (ع)، باید به گونه ای از این تریبون ها استفاده شود که موجب اختلاف نگردد.
وی اظهار داشت: اگر قیام عاشورا ونهضت کربلا نبود امروز حتی نامی از اسلام، قرآن و ارزشهای اسلامی نبود.
وی خاطرنشان کرد: نقش نهضت خونین عاشورا و ایثار و فداکاری حسین (ع) در بقا اسلام، قرآن و ارزشهای اسلامی کاملا برجسته بوده و بعد از حادثه عاشورای سال 61 هجری قمری بقا اسلام و قرآن تضمین شد.
وی ادامه داد: دشمنان بعد از واقعه عاشورا بیکار نبوده و تلاش کردند بین مردم و امام حسین (ع) جدایی بیندازند، اما نتوانستند.
وی تاکید کرد: هیات های مذهبی موجب شدند تا چراغ مجالس حسین (ع) هیچگاه خاموش نشود و تلاش دشمنان در این زمینه بی نتیجه بماند.
وی ادامه داد: دشمن، امروز به این نتیجه رسیده که نمی تواند با وجود هیات های مذهبی و مجالس عزاداری نام حسین (ع) را محو نماید بنابراین برای بی تاثیر کردن این مجالس به ترویج بدعت ها و انحرافات روی آورده است.
حجت الاسلام ترابی خطاب به مداحان اهل البیت (ع) گفت: مداح باید انگیزه حسین (ع) از قیام عاشورا را مطرح نماید و ترویج بدعتها را مواظب باشد.
وی عنوان کرد: هر کس با هر سلیقه ای می تواند وارد هیات شود اما تریبون آن باید به دست افراد خوشنام و متدین داده شود و مطالب سخیف از آن مطرح نشود.
وی ترویج تمثال هایی از ائمه اطهار(ع) و استفاده از آلات موسیقی را از دیگر اهداف دشمن دانست و گفت: وجود این دو در مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) مناسب نیست.
وی با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان از مساجد و حسینیه ها بویژه در دهه اول محرم افزود: اگر این افراد در هیات ها و مساجد بیایند اما متوجه نشوند نماز چقدر مهم است ما در راستای اهداف والای امام حسین (ع) کاری نکرده ایم.
در این نشست مسوولان 314 هیات مذهبی بروجرد حضور داشتند. ک/2 634/2624 شماره 249 ساعت 14:00 تمام