آموزش های علمی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی اردبیل توسعه یافت .................................................................
اردبیل ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/10/86 داخلی.فرهنگی.علمی.دانشگاه.
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی واحد استان اردبیل از توسعه آموزش های علمی و کاربردی در این دانشگاه در سال جاری خبر داد.
عبدالعزیز ابراهیم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : به رغم برودت هوا ثبت نام دوره های ترمی این دانشگاه در استان در 18 رشته کاردانی با 20 کد رشته محل و در شش رشته کارشناسی ناپیوسته با شش کد رشته محل و در مجموع با ظرفیت پذیرش یک هزار و 535 نفر انجام می شود.
وی با اشاره به تنوع رشته ها در این دوره از ثبت نام گفت:در دوره کاردانی در رشته های نقشه کشی صنعتی ، فرش دست باف ، هنرهای چوبی ، حسابداری گرایش دولتی ، حسابداری گرایش مالیاتی ، مدیریت بازرگانی ، امور زراعی و باغی گرایش تکنولوژی گیاه پزشکی ، تولید قارچهای خوراکی ، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر ، گل و گیاهان زینتی ، انتقال آب ، ماشین های کشاورزی گرایش مکانیزاسیون ، نرم افزار کامپیوتر ، برق صنعتی و مکانیک ماشین آلات ، ماشین افزار و عکاسی خبری دانشجو پذیرش می شود.
وی افزود: در دوره های کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه نیز رشته های مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر ، حسابداری ، پرورش زنبور عسل ، مرتع داری ، انتقال آب گرایش بهره برداری و نگهداری شبکه های آبیاری و زهکشی و مکانیزاسیون کشاورزی پذیرش خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات ادامه تحصیل فارغ لتحصیلان این دانشگاه در خارج از استان گفت: برای عمل به سیاست های بومی نگری دانشگاه و با تلاش های انجام شده پذیرش رشته های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی ، کاربردی برای اولین بار در استان شروع می شود.
وی اظهارامیدواری کرد در صورت ایجاد شرایط لازم و برگزاری هر چه بهتر این دوره ها توسط مراکز آموزشی ، دوره های کارشناسی پیوسته نیز در آینده نزدیک در استان برگزار شود.ک/3 594/618/1139 شماره 078 ساعت 10:57 تمام