بخش خصوصی ایران به تاجیکستان دارو صادر می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/02 اقتصاد.توافقنامه.ایران.تاجیکستان دوشنبه - نمایندگان بخش خصوصی ایران روز پنجشنبه با امضای 10 پروتکل، بخشی از داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز تاجیکستان را تامین خواهند کرد به گزارش خبرنگار ایرنا،امضای این پروتکل ها در حاشیه اولین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی، آرایشی و بهداشتی در شهر دوشنبه صورت گرفته است.
براساس این پروتکل ها که به امضای معاون وزیر بهداشت تاجیکستان رسید از این پس برخی از داروسازهای کشور بخشی از داروهای عمومی و تخصصی مازاد بر نیاز خود را به تاجیکستان صادر خواهند کرد.
احداث کارخانه مشترک داروسازی و ساخت تجهیزات پزشکی توسط صنایع داروسازی ایران و توافق درباره تاسیس چهار کلینیک خصوصی و شرکت واردات تجهیزات از دیگر پروتکل های امضا شده میان بخش خصوصی ایران و مسئولان تاجیکستان بود.
قرارداد دیگری میان نماینده بخش خصوصی ایران و معاون وزیر رشد اقتصادی تاجیکستان امضا و قرار شد محلی تحت عنوان تالار صنعت و تجارت و نمایشگاه دائمی کالاهای استاندارد به منظور برگزاری نمایشگاههای تخصصی ایران در شهر دوشنبه دایر شود.
با ایجاد این نمایشگاه تمام بخشهای صنعتی و اقتصادی ایران می توانند به صورت مرتب در تاجیکستان حضور یافته و نسبت به معرفی کالاها و توانمندیهای بخش تولید ایران اقدام کنند.
در حال حاضر 120 شرکت تاجیک بخش عمده داروهای مصرفی کشور را از خارج وارد می کنند، ضمن آنکه 650 شرکت خارجی نیز در این کشور مجوز فروش دارو دارند.
نخستین نمایشگاه تخصصی پزشکی و بهداشتی ایران در شهر دوشنبه روز چهارشنبه آغاز به کار کرد و روز شنبه هفته آینده بکار خود پایان می دهد.
در این نمایشگاه 14 شرکت بزرگ دارویی و بهداشتی ایران آخرین فناوریهای تولید دارو و تجهیزات پزشکی را در معرض دید عموم قرار داده اند.
آساق **ه.ص 1577**1558** شماره 046 ساعت 10:50 تمام