55 درصد از شرکتهای ژاپنی با طرح صرفه جویی 15 درصدی برق همراهی می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/15 اجتماعی.خارجی.ژاپن تهران - در یک نظرسنجی صورت گرفته، 55 درصد از شرکتهای ژاپنی با طرح صرفه جویی 15 درصدی مصرف برق با دولت همراهی می کنند.
به گزارش روز چهارشنبه تلویزیون ملی این کشور، در این نظرسنجی که توسط یک شرکت پژوهشی خصوصی و از چهار هزار و 900 شرکت تحت پوشش شرکت برق توکیو به عمل آمد، بیش از نیمی از این شرکتها اعلام کردند که می توانند مصرف برق خود در تابستان را تا 15 درصد کاهش دهند.
10 درصد از شرکتها نیز اظهار داشتند که نمی دانند تا چه اندازه می توانند مصرف برق خود در تابستان جاری را کاهش دهند.
19 درصد از این شرکتها نیز که بیشتر شرکتهای کوچک و خرده فروش را شامل می شود، اعلام کرده اند که نمی توانند مصرف برق خود را پایین بیاورند.
بر اساس این نظرسنجی، 31 درصد از شرکتها نیز با بیان اینکه صرفه جویی و تلاش برای کاهش مصرف برق، به کسب و کار آنها لطمه می زند، به مخالفت با این طرح پرداختند.
همچنین 27 درصد نیز با استفاده از انرژی های طبیعی و سازگار با محیط زیست برای روشنایی و سیستم تهویه مخالفت کردند.
عدم فعالیت بیش از دو سوم راکتورهای اتمی ژاپن، این کشور را به کمبود برق خصوصا در فصل تابستان مواجه کرده و دولت علاوه بر تلاش برای راه اندازی مجدد این راکتورها، راههای دیگری همچون تشویق مردم به صرفه جویی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر را امتحان می کند.
آساق 7233** شماره 100 ساعت 13:49 تمام