معاون دبیر کل حزب الله لبنان: مقاومت، انگیزه وقوع انقلاب در کشورهای عربی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/23 سیاسی.خارجی.نعیم قاسم.لبنان بیروت - معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: مقاومت حزب الله لبنان، افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را نابود کرد و راه را برای وقوع انقلاب در کشورهای مختلف عربی هموار کرد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از بیروت، شیخ نعیم قاسم در مراسمی در مجتمع امام موسی کاظم (ع) در لبنان گفت: جنگ خطرناک و بین المللی رژیم صهیونیستی که در سال 2006 میلادی علیه لبنان شروع شد، به دنبال نابودی کامل مقاومت بوده است.
وی افزود: رژیم صهیونیستی قصد داشت با نابودی مقاومت در لبنان و منطقه برنامه توسعه طلبانه خود را برای تشکیل دولت بزرگ خود تا خلیج فارس گسترش دهد، ولی با مقاومت و توجه به راهکارها و رهنمودهای اسلامی، این جنگ به شکستی سخت برای رژیم صهیونیستی تبدیل شد.
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: مقاومت مردم لبنان پیروزی بزرگی را در جنگ با رژیم صهیونیستی رقم زد که منطقه نمونه ای از آن را شاهد نبوده است و برای رژیم صهیونیستی نیز شکستی را سبب شد که از زمان تاسیس آن بی سابقه بوده است.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: مقاومت توانست با این پیروزی، وضعیت منطقه را تغییر دهد و به موضوع فلسطین روح تازه ای بدهد، وضعیت منطقه پس از پیروزی حزب الله در جنگ با رژیم صهیونیستی نسبت به قبل کاملا فرق کرد و آثار آن تا نسل های آینده ادامه خواهد داشت.
نعیم قاسم افزود: جنگ با رژیم صهیونیستی محدود به یک لحظه یا یک سال نیست و این جنگ تا زمانی که این رژیم در منطقه وجود دارد، ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به منابع طبیعی لبنان در دریای مدیترانه گفت: لبنان هرگز به کسی اجازه نخواهد داد به گاز، نفت، آب ها و اراضی آن تجاوز شود و لبنان در کمین است تا به هر قیمتی شده همه حقوق خود را از رژیم صهیونیستی باز پس بگیرد.
وی با اشاره به دادگاه حریری افزود: ما با عدالت و ثبات معامله نخواهیم کرد و ما خواهان تحقق عدالت و برقراری ثبات در کشور هستیم و به هیچ وجه جدا کردن این دو مقوله را از یکدیگر نخواهیم پذیرفت.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما در حال حاضر قصد نداریم در مورد این دو مقوله گفت و گو کنیم و وقتی در خصوص دادگاه حریزی صحبت می شود، می گوییم این دادگاه به دنبال عدالت و برقراری ثبات نیست.
نعیم قاسم افزود: دادگاه حریری جزیی از برنامه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مقاومت است، و حزب الله با آن برخورد خواهد کرد.
یک منبع عظیم نفتی در دریای مدیترانه به ارزش 50 میلیارد دلار کشف شده است که رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از عدم وجود مرز دریایی با لبنان آن منطقه را تصرف کرد.
دادگاه سیاسی رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری در سال 2009 میلادی تشکیل شد. این دادگاه ابتدا سوریه را مورد هدف قرار داد و بعد از اعتراف سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان مبنی بر بی گناهی سوریه، حزب الله را هدف حمله قرار داده است.
در این دادگاه با صدور کیفر خواست چهار عضو حزب الله متهم به دست داشتن در ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان شد.
خاورم 1545**2021* شماره 042 ساعت 11:53 تمام