تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
الجزیره : ناآرامی ها بار دیگر به صنعاء باز می گردد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/14 سیاسی.خارجی.یمن.درگیری تهران- پایگاه خبری الجزیره نوشت: پس از آتش بس یک ماهه در صنعاء، پایتخت یمن، بار دیگر تنش به منطقه الحصبه در صنعاء باز می گردد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از این پایگاه خبری، نیروهای حامی علی عبدالله صالح، رئیس جمهور یمن، حضور نظامی خود را در منطقه الحصبه افزایش داده اند و به نظر می رسد که نا آرامی ها بار دیگر در این منطقه شدت می یابد.
براساس این گزارش، برخی از ساکنان محلی شب گذشته صدای انفجارهایی را در این منطقه شنیده اند و برخی ورودی های الحصبه واقع در شمال غرب صنعاء توسط افراد مسلح مسدود شده است.
نیروهای حامی عبدالله صالح در حال حاضر در مناطق اطراف الحصبه که منزل صادق الاحمر، رهبر قبیله حاشد در آن واقع شده است، متمرکز شده اند.
بر اساس این گزارش، تجهیزات نظامی وابسته به پاسداران جمهوری و نیروهای امنیت مرکزی در برخی ورودی های منطقه مشاهده شده است و برخی نظامیان حامی عبدالله صالح نیز با لباس غیر نظامی در منطقه حضور دارند.
برخی منابع خبری نیز اعلام کرده اند که حامیان الاحمر نیز خندق هایی در خیابانهای الحصبه حفر کرده اند تا برای هرگونه حمله احتمالی از سوی نیروهای صالح آماده باشند.
شیخ صادق الاحمر در آغاز هفته جاری اعلام کرد که اجازه نمی دهد عبدالله صالح پس از بهبود، بار دیگر حکومت این کشور را در دست گیرد.
وی یادآور شد تا زمانیکه در قید حیات است، صالح حکومت یمن را عهده دار نخواهد شد.
گفتی است درگیریهای مسلحانه ماه می گذشته میان نیروهای دولتی و افراد مسلح قبیله الاحمر به کشته شدن 300 نفر از هر یک از دو گروه منجر شد و دستکم هزار نفر نیز در این درگیریها مجروح شدند.
در حالی که 6 ماه از آغاز اعتراضات در یمن می گذرد، هنوز برغم بهبود اندک اوضاع در غیاب عبدالله صالح، مردم به اعتراضات ادامه می دهند.
صنعاء و استانهای دیگر یمن از کمبود شدید برق رنج می برند، به طوری که مردم روزانه 23 ساعت با قطع برق روبرو هستند و بسیاری این امر را نشانه مجازات گروهی مردم به علت قیام علیه حکومت می دانند.
صویر**9159** 1701 شماره 060 ساعت 15:44 تمام