تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
پلیس آمریکا 85 نفر را در اوکلند دستگیر کرد ..........................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/08/1390 سیاسی.آمریکا.کالیفرنیا.اوکلند تهران - با گسترده تر شدن تظاهرات اعتراض آمیز جنبش وال استریت در آمریکا، پلیس این کشور 85 معترض را در اوکلند کالیفرنیا دستگیر کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای پلیس علاوه بر دستگیری معترضان آمریکایی در اوکلند، به جمع آوری کمپ آنان نیز در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، اقدام کردند. پلیس قبل از دستگیری تظاهرکنندگان، میدان مقابل ساختمان شهرداری اوکلند را پاکسازی کرده است.
گفتنی است که تظاهرکنندگان اوکلندی مدت 2 هفته گذشته را در محل مذکور تجمع کرده و اردو زده بودند.
به گزارش آسوشیتدپرس، حدود 500 نیروی پلیس در عملیات پاکسازی میدان مذکور شرکت کرده و تمامی خیابان های منتهی به محل را مسدود کردند.
در جریان 2 هفته گذشته حدود 150 چادر در محل مذکور در مقابل ساختمان شهرداری اوکلند برپا شده بود.
گفتنی است که تظاهرکنندگان اوکلندی نیز همانند دیگر آمریکایی های سراسر این کشور، با الهام گرفتن از جنبش اعتراض آمیز مردم نیویورک علیه وال استریت، به برگزاری تظاهرات مشابهی اقدام کرده اند.
تظاهرات اعتراض آمیز جنبش "وال استریت را تصرف کنید" علیه فقر، نرخ بالای بیکاری و نابرابری های اقتصادی از تاریخ 17 سپتامبر در نیویورک آغاز شد و سپس به صدها شهر در سراسر آمریکا گسترش یافت.
جنبش اعتراض آمیز "تصرف" در حال حاضر علاوه بر شهرهای بزرگ آمریکا، به کشورهای دیگری چون استرالیا ، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، پرتغال و هلند نیز گسترش یافته است.
**2351**