نایب رییس مجلس بحرین از دستیابی ایران به فناوری هسته ای حمایت کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/15 سیاسی.خارجی.بحرین.ایران تهران - نایب رییس مجلس بحرین و رییس کمیته دوستی و پارلمانی بحرین و ایران گفت : ایران مانند هر کشور دیگری حق دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را دارد و منامه از این امر حمایت می کند.
صلاح علی محمد روز یکشنبه در دیدار با هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در منامه تصریح کرد: برخوردهای دوگانه کشورهای غربی با دستیابی ایران به دانش و فناوری صلح آمیز هسته ای و اعمال فشارهای آنها در این ارتباط محکوم است .
وی افزود: کشورهای غربی از یک سو با دستیابی ایران به دانش صلحآمیز هسته ای مخالفت می کنند و از سوی دیگر نسبت به برخورداری رژیم صهیونیستی از سلاحهای هسته ای و پایبندی نبودن این رژیم به قوانین بین المللی در این خصوص چشم پوشی می کنند و این برخورد دوگانه محکوم است .
نایب رییس مجلس بحرین و رییس کمیته دوستی و پارلمانی بحرین و جمهوری اسلامی ایران در ادامه بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد.
حشمت الله فلاحت پیشه رییس هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی به بحرین نیز در دیدار با این مقام بحرینی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تحکیم روابط با همسایگان تاکید کرد: سیاست ایران هراسی که غربی ها برای دور کردن کشورهای منطقه از ایران دنبال می کنند تاکنون اثری نداشته و شکست خورده است .
وی در ادامه افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران موفق به دستیابی به دانش و فناوری های جدید شده است و آمادگی دارد تا آن را در اختیار همسایه های خود قرار دهد.
در دیدار نایب رییس مجلس بحرین با هیات ایرانی در منامه جمعی از نمایندگان مجلس بحرین نیز حضور داشتند.
هیات پارلمانی ایران به منظور بررسی روابط پارلمانی با بحرین و هماهنگی مواضع در مجامع بین المللی و منطقه ای روز شنبه وارد منامه پایتخت بحرین شد.
ریاست این هیات 12 نفره را حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس شورای اجرایی مجمع بین المجالس کشورهای اسلامی بر عهده دارد.
قرار است این هیات در مدت اقامت سه روزه خود در منامه و دیدار با مقام ها و مسوولان عالی رتبه بحرین در زمینه روابط پارلمانی دو جانبه و راه های گسترش آن گفت و گو کند.
هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به منامه از سوی صلاح علی محمد نایب رئیس مجلس نمایندگان بحرین و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بحرین ، برخی از نمایندگان مجلس بحرین و حسین امیرعبداللهیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین و تنی چند از مقام های سفارت ایران در بحرین مورد استقبال قرار گرفت.
این هیات در مسیر بازگشت خود از بانکوک و شرکت در بیست و دومین اجلاس مجمع بین المجالس اسلامی وارد بحرین شد.
خاورم/1436 شماره 093 ساعت 15:48 تمام