واشنگتن پست: عمده زندانیان گوانتانامو، نیروهای پیکارگر عادی هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/08 سیاسی.گوانتانامو.زندانیان تهران- روزنامه واشنگتن پست روز شنبه به نقل از یک گزارش دولتی پیشتر فاش نشده نوشت که عمده ی زندانیان پایگاه آمریکا در گوانتاناموی کوبا، نیروهای پیکارگر عادی هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، واشنگتن پست به نقل از گزارش نهایی تهیه شده از سوی نیروی ضربت بازبینی گوانتانامو که در دسترس این روزنامه قرار گرفته است، افزود: هنگامی که باراک اوباما در ژانویه 2009 قدرت را در دست گرفت، تنها 10 درصد از مجموع 240زندانی گوانتانامو در زمره رهبران، عوامل و کمک کنندگانی قرار داشتند که در توطئه های علیه آمریکا شرکت کرده بودند.
براساس این گزارش، سایر زندانیان گوانتانامو عمدتا پیکارگر عادی هستند و حدود پنج درصد نیز در هیچ یک از این گروه بندی ها جای نمی گیرند.
به نوشته واشنگتن پست، گزارش یاد شده پیشنهاد می کند که 126تن از زندانیان گوانتانامو به میهن خود و یا به یک کشور ثالث مسترد شوند، 36 زندانی در یک دادگاه فدرال و یا یک کمیسیون نظامی محاکمه شوند و 48تن نیز به موجب قوانین جنگ به طور نامحدود در زندان باقی بمانند.
واشنگتن پست افزود که گرچه زمان تکمیل گزارش مزبور به ماه ژانویه ( دی ماه گذشته )برمی گردد، اما ارسال آن به کمیته های منتخب کنگره آمریکا، هفته قبل صورت گرفت.
جرج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا زندان گوانتانامو را ژانویه 2002) دی 1381 ) برای نگهداری و بازجویی از اتباع خارجی مظنون به شرکت در فعالیت های تروریستی ایجاد کرد.
برچیده شدن این زندان در ظرف یک سال از وعده های انتخاباتی باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی آمریکا بود که هنوز محقق نشده است.
مترجمام 1446**2313** شماره 086 ساعت 10:51 تمام