حزب الله:آمریکا هرگز قادر نخواهد بود میان ما و سوریه فاصله ایجاد کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/17 سیاسی.خارجی.قاووق.لبنان بیروت - مسوول حزب الله در جنوب لبنان گفت: آمریکا بیهوده تلاش می کند تا میان مقاومت و سوریه فاصله ایجاد کند و این امر نشان از نادانی آمریکا و وقت کشی این کشور دارد.
به گزارش ایرنا از بیروت، شیخ نبیل قاووق یکشنبه شب درجریان استقبال از گروهی از کانون وکلای سوری به ریاست نزار السکیف گفت: روابط میان مقاومت و سوریه هرگز تحت تاثیر تهدیدات و اظهارات آمریکایی و مانورهای اسراییلی قرار نخواهد گرفت.
وی تاکید کرد: بعد از پیروزی مقاومت تعداد حامیان آن نیز افزایش یافتند ولی در زمان جنگ و سختی ؟ سوریه به رهبری حافظ اسد و همچنین بشار اسد رییس جمهور شجاع این کشور همیشه بهترین یارو یاور مقاومت در میان کشورهای عربی بوده است.
شیخ قاووق درادامه تصریح کرد: امروز وضعیت اسفبار جنوب تغییر کرده و جنوب لبنان به عنوان قلعه آزادگان در جشن آزادی خود به سر می برد.
وی ادامه داد: با حماسه سازی خود در مبارزه با اسراییل معادلاتی را بر این رژیم تحمیل کردیم که تاکنون مانورهای این رژیم متوقف نشده است و این خود نشان از اعتراف این رژیم به قدرت مقاومت در لبنان دارد.
این مقام حزب الله تصریح کرد: مانورهای زیاد اسراییل دلیل بر قدرت این رژیم نیست بلکه نشان از ضعف و ناتوانی آن است چرا که این رژیم می خواهد با انجام چنین مانورهایی ادعا کند که روحیات شکست خورده خود را در جنگ سال 2000 و 2006 میلادی بازیافته است .
وی در پایان گفت: اسراییل کاملا از ناتوانی خود در برابر مقاومت آگاه است در نتیجه به روش های مختلف برای فشار بر سوریه و به محاصره در آوردن مقاومت با عنوان قطعنامه 1701 شورای امنیت پناه بردند.
نزار السکیف نیز در این دیدار گفت: مقاومت اساس فرهنگ و تاریخ حال و آینده ما را تشکیل می دهد و ما نیز به مقاومت افتخار می کنیم.
خاورم 1373**1030*2021* شماره 143 ساعت 16:24 تمام