تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
حماس: جنایات صهیونیستی با گذشت زمان فراموش نمی شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/26 سیاسی.خارجی.سوریه.فلسطین دمشق - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) با صدور بیانیه به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد قتل عام صبرا و شتیلا به دست اشغالگران صهیونیست اعلام کرد: جنایت های صهیونیستی با گذشت زمان فراموش نمی شود.
حماس دراین بیانیه که روز جمعه یک نسخه از آن به دفتر ایرنا در دمشق ارسال شد، افزود : ما هرگز خون شهدا را فراموش نکرده و از همه مردم، سازمان ها و کشورها بویژه دولت لبنان تلاش برای پیگرد جنایتکاران جنگی صهیونیست در دادگاه های بین المللی را می خواهیم.
براساس این بیانیه، جنایت های دشمن عزم مردم فلسطین برای مقاومت تا کسب آزادی، احقاق حق وتشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف را سست نمی کند.
حماس تاکید کرد: گفت وگوهای صلح با دشمن صهیونیستی نیز بی توجهی به حقوق مردم فلسطین است زیرا اشغالگران فقط زبان زور و مقاومت را می فهمند.
این جنبش در بیانیه ای دیگر افزود: جنایات اشغالگران اسراییلی ضد بشری است که صبرا و شتیلا نمونه بارز آن است حماس دراین بیانیه هم نسبت به تلاش برخی طرف ها در جهان به منظور پنهان کردن آثار این جنایت هشدار داد و خواستار تشریح جزییات این جنایت و افشای ماهیت اشغالگران و تاریخ جنایتکارانه اش شد.
اردوگاه صبرا و شتیلا دو اردوگاه از مجموع 12 اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان به شمار می روند که در جنوب این کشور واقع شده اند.
این دو اردوگاه فلسطینی هایی را در بر می گرفت که از همان آغاز اشغال فلسطین در سال 1948 در این اردوگاه پناه گرفته بودند و اغلب آنان از ساکنان منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی محسوب می شدند.
در زمان جنایت صهیونیست ها در سال 1982 حدود 20 هزار آواره فلسطینی در این اردوگاه ها زندگی می کردند.
درفاصله روزهای 16 تا 18 سپتامبر 1982 (25 تا 27 شهریور61) اردوگاه های فلسطینی صبرا و شتیلا در جنوب بیروت شاهد به خاک و خون کشیده شدن هزاران زن و کودک و پیر و جوان آواره فلسطینی و مزدوران آنان یعنی نیروهای فالانژ بود.
فرمانده نیروهای صهیونیست جنایت صبرا و شتیلا در آن زمان آریل شارون وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی بود.
خاورم3/2312/1436 ** 1064 شماره 060 ساعت 15:18 تمام