ایران خواستار رسیدگی به نقض حقوق بشر در غزه شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/05 سیاسی.نقض حقوق بشر.ایران.ژنو وین- جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه خواستار تشکیل یک نهاد بین المللی مستقل برای رسیدگی به موارد نقض جدی حقوق بشر در غزه شد.
همزمان با آغاز به کار بررسی وضعیت نقض حقوق بشر در سرزمینهای اشغالی فلسطین در نشست جاری شورای حقوق بشر در ژنو ، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپائی سازمان ملل خواستار تشکیل یک نهاد بین المللی مستقل به منظور رسیدگی به موارد نقض جدی حقوق بشر در غزه شد.
سید محمدرضا سجادی طی سخنرانی که در واکنش به انتشار و ارائه گزارش جدید گروه کارشناسی حقوقی حقیقت یاب برای پیگیری گزارش گلدستون در زمینه موارد نقض حقوق بشر در غزه ارائه نمود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از اینکه بررسی ها و تحقیقات مستقل و معتبر براساس معیارهای بین المللی درخصوص نقض فاحش حقوق بشر و نیز حقوق بشردوستانه توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت گرفته است اظهارتاسف عمیق می نماید .
وی در ادامه تاکید کرد : ماهیت ارادی و سیستماتیک بودن تلاش رژیم صهیونیستی برای نابودسازی غزه یکی از مهمترین مطالب مطروحه در گزارش گروه حقیقت یاب است .
سفیر و نماینده دائم ایران در مقرسازمان ملل در پایان سخنرانی خود ضمن اشاره به ضرورت بررسی جنایات صهیونیستها در عملیات موسوم به سرب مذاب تاکید کرد که جامعه بین المللی باید اقدامی سریع و جدی را برای پایان بخشیدن به محاصره و اشغال غزه توسط رژیم صهیونیستی اتخاذ نماید.
لازم به ذکر است که نشست پانزدهم شورای حقوق بشر که از دو هفته پیش کار خود را در ژنو آغاز نموده طی دوشنبه شب و فردا به وضعیت نقض حقوق بشر در سرزمینهای اشغالی توسط رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت.
همچنین گزارش گروه حقیقت یاب شورای حقوق بشر در زمینه حمله رژیم صهیونیستی به کشتی کمکهای امداد رسانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
اروپام 2270** شماره 190 ساعت 20:38 تمام