قصرشيرين - فرماندار سرپل ذهاب از برگزاري نمايشگاه فروش بهاره بمنظور تامين مايحتاج اساسي شهروندان در آستانه عيد نوروز خبر داد و گفت: نمايشگاه فروش بهاره از پنجم تا 15 اسفند به مدت 10 روز در سرپل ذهاب برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'میرزا مراد پیرو' روز چهارشنبه در جلسه تنظیم بازار سرپل ذهاب افزود: در این نمایشگاه 70 غرفه، اغلب محصولات مورد نیاز شب عید مردم از جمله پوشاك، مواد غذایی و مواد پروتیینی را عرضه می كنند.

وی اظهار داشت: برای حضور و برپایی غرفه در این نمایشگاه با هدف حراج و فروش فوق العاده اجناس و كالاهای اساسی مردم 27 واحد صنفی این شهرستان اعلام آمادگی كرده اند تا با استقرار در این نمایشگاه محصولات خود را 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه كنند.

پیرو تصریح كرد: با هدف تامین میوه شب عید شهروندان سرپلذهابی 100 تن پرتغال و 50 تن سیب خریداری و ذخیره سازی شده كه با اطلاع رسانی قبلی، در اماكن تعیین شده از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

فرماندار سرپلذهاب گفت: در چارچوب اهداف تنظیم بازار شب عید، برنامه ریزی مناسبی در این شهرستان انجام شده و آمادگی كامل اجرای برنامه های تنظیم بازار شب عید را داریم.

پیرو اضافه كرد: برای كنترل هر چه بهتر واحدهای صنفی طرح نظارت بر بازار از اول اسفند در این شهرستان با حضور 60 ناظر افتخاری و 20 بازرس در قالب تیم های گشتهای مشترك آغاز شده و این افراد بر روند عرضه و تقاضا بویژه در زمینه محصولات اولویت دار و پرمصرفی همچون گوشت قرمز، میوه، پوشاك، كیف و كفش، لبنیات، حبوبات و روغن نظارت كامل خواهند داشت ضمن اینكه این نظارت ها تا آخر امسال و ایام فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی هدف از اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار را جلوگیری از بروز هرگونه تخلفات و سواستفاده احتمالی در توزیع و فروش كالاهای مورد نیاز مردم عنوان كرد و افزود: این طرح با هماهنگی بازرسان مجمع امور صنفی شهرستان در حال اجراست.

پیرو گفت: طرح نظارت ویژه نوروز 91 نیز با هدف ایجاد آرامش و فراهم سازی زمینه تامین مناسب مایحتاج عمومی مردم و نیز جلوگیری از كمبود عرضه و افزایش قیمت ها در روزهای پایانی سال همزمان با سراسر استان كرمانشاه در این شهرستان نیز اجرا می شود.

فرماندار سرپلذهاب از شهروندان درخواست كرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از قبیل گران فروشی، درج نكردن قیمت ها، كم فروشی و تقلب، احتكار و عرضه خارج از شبكه موارد تخلف را از طریق سامانه 124 ستاد خبری امور صنفی شهرستان اطلاع دهند.ك/2

7399/9102/567