گرگان - معاون شركت آب و فاضلاب گلستان با بيان اينكه در روزهاي پاياني سال مصرف آب افزايش مي يابد، ازمشتركين خواست كه درانجام كارها وشستشوهاي خانگي آخر سال مصرف بهينه و صرفه جويي را مد نظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا مهندس 'شكیبافر' روز پنجشنبه با اشاره به نزدیك بودن سال نو و انجام سنت خانه تكانی و شستشوی خانگی در پایان سال اظهارداشت: همه ساله درروزهای پایانی سال میزان مصرف آب افزایش می یابد و گاهاً به سه برابر مصرف متوسط می رسد كه لازم است مشتركین برای جلوگیری از كاهش فشار و یا قطع آب، كلیه شستشوها را بتدریج تا بیست و پنجم اسفند ماه انجام دهند.

وی افزود: تأسیسات آبرسانی موجود پاسخگوی نیاز مصرف آب تا سه برابر میزان مصرف در ایام عادی نیست، به همین دلیل انتظار داریم مشتركان با مصرف بهینه آب ما را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایند تا دچار قطعی آب نشویم.

معاون بهره برداری شركت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به تمهیدات شركت در خصوص پیشگیری از بروز كم آبی در استان گفت: شركت آب و فاضلاب با تعویض پمپ برخی از چاهها ، شستشوی مخازن و تعمیر و بازسازی منصوبات چاهها سعی كرده است دبی چاهها را برای تأمین آب شرب شهروندان افزایش داده و كیفیت آب را در حد مطلوب نگهدارد.

شكیبافر افزود: شركت آب وفاضلاب استان گلستان به منظور رفاه حال مشتركان ومسافران نوروزی اقدام به اجرای كشیك 24 ساعته در ستاد و 21 شهر استان گلستان نموده كه طی آن اكیپهای فنی اتفاقات شبكه درسراسر استان بصورت شبانه روزی از تاریخ 25 اسفند ماه سال 90 لغایت 14 فروردین90با استقرار در مناطق وشهرهای استان نسبت به تامین كامل آب شرب شهروندان ومسافران اقدام می نمایند.

وی در ادامه به فرهنگ سازی در زمینه رعایت مصرف صحیح آب بویژه در روزهای پایان سال اشاره كرد و گفت: دراین خصوص دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شركت آبفا گلستان علاوه بر اطلاع رسانی از طریق قبوض آب بهاء، نصب پارچه در معابر عمومی و بمنظور تنویر افكار عمومی ارائه اطلاعیه های متعددی از طریق صداو سیما مواردی را به اطلاع شهروندان می رساند.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد با رعایت توصیه های ارائه شده به شهروندان گلستانی و نیز سعی و تلاش پرسنل شركت آب و فاضلاب استان ،كمبودی در زمینه تامین و توزیع آب به وجود نیاید.

601