قصرشيرين - رييس جهاد كشاورزي شهرستان قصرشيرين از آغاز برداشت محصول توت فرنگي از سطح 21 واحد از گلخانه هاي اين شهرستان خبر داد و گفت: پيش بيني مي شود بيش از 100 تن توت فرنگي در اين واحدها برداشت شود.

'علی اصغر بهمنی پور' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براین اساس از هر واحد گلخانه با مساحت دو هزار مترمربع، حدود پنج تن محصول توت فرنگی برداشت خواهد شد.

وی با بیان اینكه پنج هكتار و نیم از اراضی گلخانه ای این شهرستان هم اكنون زیركشت توت فرنگی رفته است، تصریح كرد: در گلخانه های قصرشیرین تعداد 300 هزار بوته نشاء توت فرنگی كشت شده كه از این میزان 150 هزار بوته از سوی جهاد كشاورزی و به صورت یارانه دار در اختیار گلخانه داران قرار داده شده است.

بهمنی پور گفت: شهرستان قصرشیرین گرمسیری ترین شهرستان استان كرمانشاه است كه با توجه به شرایط آب و هوایی اش، بستر لازم برای كشت و تولید محصولات كشاورزی گلخانه ای فراهم است.

وی افزود: این شهرستان حدود 30 هزار هكتار زمین زراعی دارد كه سه هزار و 300 هكتار آن را باغات و گلخانه ها تشكیل می دهند.

رییس جهاد كشاورزی قصرشیرین اضافه كرد: مساحت گلخانه های استان كرمانشاه در مجموع 37 هكتار است كه از این میزان 13 هكتار سهم شهرستان قصرشیرین می باشد هم اكنون حدود 5/5 هكتار به كشت توت فرنگی اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: توت فرنگی یكی از محصولاتی است كه كشت آن در دو سال اخیر بدنبال جلسات توجیهی واحد باغبانی جهاد كشاورزی این شهرستان بصورت قابل توجهی در اكثر گلخانه ها رواج یافته است.

بهمنی پور خاطرنشان كرد: توسعه كشت توت فرنگی بدلایلی از جمله نیاز گرمایی پایین این محصول، كاهش هزینه های تولید، زودرس بودن نسبت به محصولات تولیدی در فضای آزاد دیگر نقاط كشور از جمله كردستان، شیوع آفت قرنطینه ای توت در منطقه و وارد شدن خسارت شدید به تولید كنندگان محصول گوجه فرنگی در سال های اخیر در دستور كار واحد باغبانی قرار گرفته تا كشاورزان شهرستان را به سمت تولید این محصول ترغیب كند.

قصرشیرین در غرب كرمانشاه بیش از 29 هزار و 188 هكتار اراضی كشاورزی و باغ دارد.ك/3

1234/9102/567