رشت - مديركل اوقاف و امور خيريه استان گيلان از ارسال 207 مقاله به كنگره ملي امام علي (ع) خبر داد و گفت: مقالات براي بررسي و انتخاب برترين ها در اختيار هيات داوران قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین 'ولی عادلی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: كار اجرایی برگزاری كنگره ملی امام علی (ع) با بهره برداری از تجربیات اساتید دانشگاهی از سه ماه پیش آغاز و با تشكیل دبیرخانه و كمیته های اجرایی، علمی و اطلاع رسانی پی گیری شد.

وی با بیان این كه فراخوان برای ارایه مقالات در این كنگره در پنج محور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و ادبی انجام گرفت، یادآور شد: ابعاد سیاسی غدیر، امام علی (ع) و برخورد با فتنه گران و دشمن شناسی از دیدگاه امام علی (ع) از موضوعات ارایه مقالات در محورهای سیاسی بود.

وی تصریح كرد: جامعه سالم از نگاه امام علی (ع)، جاذبه و دافعه امام علی(ع)، امر به معروف و نهی از منكر امام علی (ع)، علی (ع) و عدالت اجتماعی و كار و تلاش از منظر امام علی (ع)نیز موضوعات ارایه مقالات در محور فرهنگی اجتماعی بود.

وی توسعه اقتصادی از دیدگاه امام علی (ع)، كسب روزی حلال از دیدگاه امام علی علیه السلام، فقرزدایی از نگاه امام علی (ع) از موضوع مقالات در محور اقتصادی و حقوق بشر از دیدگاه امام علی علیه السلام و علی (ع) و حقوق متقابل مردم و حكومت و قضاوت در كلام و سیره امام علی (ع) را به عنوان موضوعات محور حقوقی عنوان كرد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان گیلان یادآور شد: زیبایی شناسی از كلام امام علی (ع) و تاثیر نهج البلاغه در متون ادبی فارسی به عنوان موضوع فراخوان مقاله در محور ادبی بود.

وی ادامه داد: كنگره ملی امام علی (ع) 'چهارشنبه' هفدهم ماه جاری از سوی اداره كل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی پل تالشان رشت برگزار می شود. ك/3.

7286/ 603