شهركرد - مدير كل مسكن و شهرسازي چهارمحال و بختياري گفت: اتصال بلوار آيت الله كاشاني شهركرد به ميدان قمر بني هاشم عليه السلام در طرح تفصيلي اين شهر نيست و اين خيابان به ميدان معلم متصل مي شود.

'علی ابراهیمی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس طرح تفصیلی مصوب شهركرد، بلوار آیت الله كاشانی به میدان معلم متصل می شود.

وی با بیان اینكه این بلوار هم اكنون تا بلوار فارابی احداث شده و مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد، اظهار داشت: مطابق طرح تفصیلی شهركرد كه بر اساس اصول و معیارهای طرح جامع مصوب سال 1383 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تهیه و در سال 1385 به تصویب كمیسیون ماده پنج استان رسیده است این بلوار با عبور از اراضی دولتی به میدان معلم متصل می شود.

ابراهیمی اظهار داشت: مطابق طرح های فوق الذكر، اتصال این بلوار به میدان قمر بنی هاشم یا جاده میدان میوه و تره بار در برنامه های اجرایی این شهر نیست.

مدیر كل مسكن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اراضی مستثنیات در مالكیت اشخاص، واقع در حد فاصل امتداد این بلوار تا میدان قمر بنی هاشم و جاده میدان میوه و تره بار با كاربری كشاورزی و زراعی ، خارج از محدوده طرح جامع مصوب شهركرد است.

ابراهیمی گفت: هرگونه اقدام برای تغییر كاربری یا تفكیك و ساخت و ساز بر روی اراضی مستثنیات، مطابق قوانین و مقررات مربوط از جمله مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص ضوابط جلوگیری از افزایش محدوده شهرها، ممنوع است و برابر ماده هفت قانون منع فروش اراضی فاقد كاربری مسكونی برای مسكن به شركت های تعاونی مسكن و اشخاص حقیقی و حقوقی با متخلفان، برابر مقررات رفتار می شود.

به گزارش ایرنا، شهر شهركرد چهار هزار و 230 هكتار معادل 42 كیلومتر مربع مساحت و بیش از 135 هزار نفر جمعیت دارد.

7363/558