تبريز- نفرات برتر نخستين جشنواره سراسري تصويرگري قصص قرآني در تبريز معرفي شدند.

براساس رای هیات داوران نخستین جشنواره سراسری تصویرگری قصص قرآنی، محمدرضا صدیق از اردبیل به عنوان نفر اول، میثم اكبری از ساری به عنوان نفر دوم و بهناز عبدالله پور از تبریز به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

شیرین قلی‌پور از اردبیل، حامد شهیر از تبریز، مرضیه ترابی از رشت، عادل برازنده از تبریز، مهسا طالع پسند از اصفهان، ابوالفضل بهرامی از ابهر، سامان احمدی از كرمانشاه و سید محمد موسوی پارسا از اهواز نیز به عنوان نفرات برگزیده شناخته شدند.

در این جشنواره همچنین از شهرام رضایی از اردبیل، حسین آسیوند از قم، مهتاب علی آبادی از تبریز و یوسف پیروز از نوشهر تقدیر شد.

برای این جشنواره پس از ارسال فراخوان بیش از 500 اثر از 52 هنرمند از سراسر كشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود كه پس از بررسی های اولیه آثار 42 هنرمند به بخش مسابقه راه یافتند.

نخستین جشنواره سراسری تصویرگری قصص قرآنی با هدف گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی، تقویت آن در جامعه و تعامل میان هنرمندان تصویرگر و ناشران برگزار شد.

ارج نهادن به تلاش های هنرمندان و اساتید فعال در عرصه هنرهای اسلامی و شناسایی هنرمندان جوان و زمینه سازی برای رشد و نوآوری و خلاقیت آنان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

جشنواره یاد شده با موضوع داستان های قرآنی برگزار و تاكید بر خلاقیت و ذوق هنری در خلق بهتر و گویاتر تصاویر از زوایای گوناگون با استفاده از تكنیك های نوین از اهم ملاك های داوری در این جشنواره بود.

نخستین جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی با همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مركز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی استان، انجمن هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی برگزار شد.

7240/587