همدان - رييس حوزه ساخت و توسعه شبكه حمل و نقل استان همدان گفت: عمليات اجرايي كنارگذرهاي همدان با شتاب بيشتري در حال انجام است.

'محمود دهقان' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: طرح ملی كنار گذر شرقی و غربی همدان و طرح ملی كنار گذر شهرستان اسدآباد، از طرح های مهم در دست اجرا شركت ساخت و توسعه همدان برشمرد.

این مقام مسوول اضافه كرد: كنارگذر شرقی به طول 23 كیلومتر و با پیشرفت فیزیكی 38 درصد از جاده ملایر شروع و به جاده ای نزدیك پلیس راه همدان – تهران ختم می شود.

وی با بیان اینكه تا كنون 70 درصد تملك و ارزیابی مسیر انجام شده است اظهار داشت: تكمیل كنار گذر شرقی همدان نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار است .

وی گفت: طرح كنار گذر غربی به طول 29 كیلومتر (در ادامه كنارگذر شرقی) با 17 درصد پیشرفت فیزیكی از پلیس راه همدان آغاز و به جاده كرمانشاه در سه راهی صالح آباد ختم می شود.

رییس حوزه ساخت و توسعه شبكه حمل و نقل همدان اعتبار طرح ملی كنارگذر غربی را 270 میلیارد ریال دانست و اضافه كرد: طرح كنارگذر غربی همدان با پیشرفت 10 درصدی توسط پیمانكار بومی در حال انجام است.

وی كاهش زمان سفرهای برون شهری، كاهش آلودگی صوتی، كاهش استهلاك وسایل نقلیه عبوری، به حداقل رسیدن سوانح، كاهش طول مسیر و آرامش خاطر مسافران را ازمزایای اجرای طرح كنار گذر ربی و شرقی همدان برشمرد.

وی گفت: كنار گذر اسدآباد نیز به صورت چهارخطه به طول 10 كیلومتر با پیشرفت فیزیكی 19 درصد در حال اجرا بوده و تملك و ارزیابی مسیر صورت گرفته است.

7525/576