زنجان- مدير جهاد كشاورزي شهرستان خدابنده، با بيان اينكه اقتصاد كشاورزي در شهرستان خدابنده محور فعاليت هاي جهاد كشاورزي است، گفت: مهم ترين مشكل درزيرساخت هاي كشاورزي خدابنده، كم آبي است.

به گزارش ایرنا، 'علی عیوضی'، روز چهارشنبه، خاطر نشان كرد: بهبود زیر ساخت ها در بخش كشاورزی با محوریت توجه به اقتصاد كشاورزی از اولویت های دولت عدالت محور در حوزه كشاورزی است.

وی، با اشاره به مشكل كم آبی در حوزه كشاورزی شهرستان خدابنده، اظهار كرد: به منظور ترفیع این مشكل اجرای طرح ها و پروزه های عملیاتی با هدف كاهش اتلاف آب در مسیر انتقال از منبع تا مزارع مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان خدابنده، با بیان اینكه در سال جاری بالغ بر هشت هزارو 200 متر پروژه انتقال آب از طریق لوله گذاری انجام شده است، افزود: احداث هفت هزارو 670 متر كانال بتنی و سه هزارو 465 متر احیا و مرمت قنوات در 13 روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر سه هزارو 943 میلیون ریال در دست اجرا می باشد.

عیوضی، اجرای طرح تجهیز و نوسازی 300 هكتار از اراضی روستای ارقین بلاغ را از دیگر پروزه های مهم نهاد متبوعش در سال جاری برشمرد و ابراز كرد: این طرح در قالب احداث 6 هزار متر كانال بتنی و 12 كیلومتر جاده بین مزارع اجرا شد.

522/7324