سمنان – معاون سياسي امنيتي استانداري سمنان تلاش براي داشتن جامعه اي سالم و عاري از مواد مخدر را يكي از بهترين عرصه هاي فعاليت سازمانهاي مردم نهاد محسوب مي شود.

'علیرضا خلخالی' روز شنبه در آئین افتتاحیه همایش آموزشی توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد استان سمنان، گفت: پیشگیری بهترین راه مقابله با اعتیاد در جامعه است و پیشگیری از طریق آموزش و فرهنگ سازی توسط سازمانهای مردم نهاد به راحتی قابل اجراست.

وی با اشاره به طبیعت و پهناور بودن استان سمنان، افزود: حفاظت از طبیعت و محیط زیست و فرهنگ سازی در این رمینه برای مردم نیز توسط تشكلهای مردم نهاد می تواند انجام شود.

وی ایجاد ارتباط خیرین با نهادهای مربوطه را از دیگر عرصه های فعالیت سازمانهای مردم نهاد عنوان كرد.

وی غیردولتی و غیر انتفاعی بودن را از شاخص های سازمانهای مردم نهاد دانست و خاطرنشان كرد: دولت تنها هدایت گر و سیاستگزار است و تشكلهای مردمی نیز با انگیزه اجتماعی و خدمات رسانی وارد این عرصه می شوند و به دنبال منفعت طلبی نیستند.

خلخالی غیرسیاسی بودن را از دیگر ویژگی های سازمانهای مردم عنوان و تصریح كرد: بسیاری از احزاب و تشكل های سیاسی با دولت ها و رویدادهای سیاسی مختلف مانند انتخابات شكل می گیرند و پس از آن از بین می روند اما سازمانهای مردم نهاد با رویكرد اجتماعی همواره قادر به فعالیت و خدمت رسانی اند.

وی اضافه كرد: هیچ یك از سازمانهای مردم نهاد در استان سمنان فعالیت سیاسی نداشته اند و با رویكردی سالم و غیرسیاسی در خدمت جامعه هستند.

وی با اشاره به خدمت رسانی و ارتباط داشتن با مردم به عنوان مهمترین دستاورد سازمان های غیردولتی، افزود: اعتماد عمومی و اعتقاد به انجام امور توسط اینگونه سازمانها انگیزه ای است برای سپردن برخی از وظایف دستگاه های اجرایی به سازمانهای مردم نهاد.

در استان سمنان 345 سازمان مردم نهاد فعالیت دارند.ك/2

611/599/608