'سبحان الله علیپور 'روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اظهار كرد : این اقدام ، با هدف ضرورت رعایت حقوق مسافران در تمامی ایام سال و به ویژه ایام تعطیلات نوروزی انجام می شود .
وی افزود : 29 هزار نفر از فعالان بخش حمل و نقل كالا و مسافر گیلان در ایام نوروز به مردم خدمت رسانی می كنند .
مدیركل حمل و نقل و پایانههای گیلان به آماده باش كامل نیروهای نظارتی و بازرسی این اداره كل از 25 اسفندماه جاری تا 15 فروردین 91 اشاره كرد و افزود : با برنامهریزی صورت گرفته در شركتهای مسافربری و حمل و نقل كالا پیش بینی میشود شاهد رضایت حداكثری مردم باشیم .
وی تصریح كرد : شهروندان در هنگام تهیه بلیط باید به ممهور بودن بلیط ها به مهر شركت یا موسسه صادركننده توجه داشته باشند و درج تاریخ، ساعت و مكان حركت در بلیط ها به صورت خوانا و بدون قلم خوردگی ضروری است .
مدیركل حمل و نقل و پایانههای گیلان ادامه داد : همراه داشتن 20 كیلوگرم توشه برای هر مسافر در سفرهای برون شهری رایگان بوده و به ازای هر كیلوگرم توشه اضافی دو و نیم درصد نرخ پایه بلیط از مسافران دریافت میشود .
علیپور یادآور شد : شركتها و موسسات مسافربری در صورت انصراف مسافر از سفر تا یك ساعت قبل از حركت وسیله نقلیه ملزم به بازگرداندن 90 درصد از كل مبلغ بلیط بوده و بعد از این مدت در صورت حركت یا عدم حركت وسیله نقلیه 50 درصد مبلغ كل بلیط به مسافران بازگردانده میشود .
وی حفظ سلامتی مسافران را مهمترین اولویت در سفرهای نوروزی عنوان كرد و گفت : لازم است مسافران با بستن كمربند ایمنی و توجه به برنامه سفر ، رانندگان پرتلاش ناوگان حمل و نقل برون شهری گیلان را یاری كنند .
مدیركل حمل و نقل و پایانههای گیلان تاكید كرد : شركتها و موسسات مسافربری موظفند از وسایل نقلیهای سالم و فاقد عیب استفاده كنند .
علیپور با اشاره به برخورد قانونی با متخلفان حوزه حمل و نقل در ایام نوروز گفت : اداره كل حمل و نقل و پایانههای گیلان شكایات رسیده مسافران را در كمترین زمان بررسی میكند .
وی سامانه پیام كوتاه 3000765655 اداره كل حمل و نقل و پایانههای گیلان را آماده دریافت نظرات ، انتقادات و پیشنهادات مردمی اعلام كرد . ك/3
7292/604
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
رشت _ مديركل حمل و نقل و پايانههاي گيلان از توزيع 15 هزار بروشور حقوق مسافر در تعطيلات نوروز در استان خبر داد .