سرپرست اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران فارس هنر را بهترين وسيله توسعه فرهنگ ايثار و شهادت دانست و بيان كرد:اگر هنرمند عكاس بتواند نياز مخاطب را برآورده كند،عكس وي به يك اثر هنري ماندگار تبديل مي شود.

به گزارش ایرنا،محمود پاكدل،درمراسم افتتاحیه نمایشگاه عكس هنرمندان شاهد و ایثارگر در شیراز گفت: ویژگی و هنر عكس این است كه بتواند با مخاطب خود حرف بزند و پیام خود را به بهترین نحو منتقل كند.

وی هنر، هنرمند و مخاطب را سه ویژگی حائز اهمیت در هنر عكاسی برشمرد و بیان كرد:دردنیای امروز تجارت و سیاست هر كدام به نحوی از هنر عكاسی برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می كنند.

پاكدل همچنین افزود:اگرعكاس بتواند نیاز و خواسته ویژه مخاطب را برآورده كند،عكس وی به یك اثر هنری ماندگار تبدیل می شود و می تواند تاثیر زیادی بر مخاطب داشته باشد.

وی با اشاره به نقش عكس در به وجود آوردن انقلاب ها و رویداد های تاریخی دنیا، بیان كرد: امروز همه روزنامه ها و مجلاتی كه تیراژ بالایی دارند و در بین مردم و جامعه جای خود را پیدا كرده اند، به واسطه عكسی است كه در صفحه اول آنها قرار می گیرد و می تواند با اثرگذاری خود مخاطب را به خواندن سایر مطالب جذب كند.

سرپرست اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس عكاسی را شكار لحظه ها دانست و افزود: اگر ما می بینیم كه یك هنرمند لحظه ای را كه فرزند شهید بالای تابوت پدر شهیدش در حال خداحافظی است را شكار می كند و عكس می گیرد و در معرض نمایش قرار می دهد، این اثر برای مردم ماندنی شده و به یك الگو تبدیل می شود.

پاكدل با تاكید بر اینكه هنر عكاسی یكی از پرطرفدار ترین هنر های روز است، این هنر را وسیله ای برای انتقال فرهنگ به نسل های بعدی دانست و گفت: در زمان های قدیم هنرمندان برای حفظ و انتقال هنر اصیل ایرانی و اسلامی تصاویر و عكس ها را بر روی پوست حیوانات كشیده و نگهداری می كردند.

وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در قالب رسالت خود جشنواره های مختلفی در رشته های هنری را با حضورهمسران شهدا، ایثارگران، آزادگان و فرزندان شاهد و ایثارگر برگزار می كند كه جشنواره عكس شاهد و ایثارگر استان فارس از آن جمله است.

سرپرست اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ادامه داد: امیدواریم در طول برگزاری نمایشگاه مردم شیراز بتوانند با حضور در این نمایشگاه استفاده لازم را ببرند چرا كه انصافا بسیاری از این عكس ها به انسان احساس آرامش و غرور می دهد و با مخاطب حرف می زند.

نمایشگاه عكس هنرمندان شاهد و ایثارگر فارس به همت اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از 20 لغایت 25 اسفند ماه در محل نگارخانه وصال شیراز دایر است. ك/ 2

7374 / 675