آستارا ـ فعاليت ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي در شهرستان آستارا با محوريت شهرداري و نمايندگي سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آغاز شد.

فرمانداری شهرستان آستارا روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام كرد: با آغاز فعالیت این ستاد، هماهنگی و مدیریت تسهیلات و خدمات مربوط به سفرهای نوروزی امسال به صورت منسجم و متمركز با نظارت كامل فرمانداری و توسط شهرداری آستارا و نمایندگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان انجام می شود.

'كیوان اسدپور' با اشاره به پیش بینی استقرار مدیریت این ستاد در كمپ اقامتی ورودی شهر آستارا بیان كرد: اكیپ های نوروزی هلال احمر نیز در ورودی شهر و در مسیر جاده آستارا به اردبیل برای راهنمایی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی مستقر می شوند.

وی با اشاره به آغاز رسمی خدمات این ستاد از امروز و همزمان با ورود نخستین گروه از مسافران نوروزی به شهرستان اظهار داشت: مركز فوریت های پزشكی شهرستان نیز به همراه ارگان های خدماتی آماده ارایه خدمات در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران و گردشگران است و هیچ گونه كمبودی وجود ندارد.

وی همچنین از آماده سازی 18 واحد مدرسه با كلاس درس در شهرستان آستارا برای اسكان مسافران و فرهنگیان در ایام نوروز پیش رو خبر داد و گفت: 18 واحد مسجد نیز برای ارایه خدمات عمومی به خصوص ادای فریضه نماز مسافران آماده سازی شده است.

وی اضافه كرد: 10 واحد هتل ، دو واحد هتل آپارتمان ، یك واحد مجتمع گردشگری ، 18 واحد پذیرایی بین راهی، 37 مسافركاشانه و هفت واحد میهمانپذیر موجود در شهرستان نیز برای ارایه خدمات در ایام تعطیلات نوروز آماده سازی شده است.

وی مجموع اتاق های اماكن اقامتی آماده سازی شده شهرستان آستارا در ایام نوروز را 611 اتاق با یكهزار و 848 تخت اعلام كرد و گفت: همه این واحدها از امروز تا 15 فروردین ماه سال آینده آماده خدمات رسانی هستند.

اسدپور با پیش بینی افزایش تعداد مسافران نوروزی ورودی به شهرستان آستارا در تعطیلات نوروز سال 91 نسبت به سال گذسته افزود: امسال برای ارایه خدمات به مسافران ورودی 30 واحد نانوایی برای پخت نان تا ساعت 22 در شهرستان پیش بینی شده است.

وی اضافه كرد: پیش بینی ما این است كه همچون سال های گذشته حجم انبوه مسافران از روز سوم فروردین ماه به شهرستان آستارا وارد شود.

شهرستان آستارا در ایام تعطیلات نوروز سال 90 با پذیرایی از 800 هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی، پس از لاهیجان دومین شهر استان گیلان در پذیرایی از مسافرن و گردشگران نوروزی بود.

وجود یكهزار و 200 واحد تجاری در بازارچه مرزی آستارا و نیز وجود سواحل و طبیعت بكر و نیز واقع شدن در مسیر تردد شمالغرب كشور مهمترین دلایل موثر در افزایش تعداد مسافران ورودی به شهرستان آستارا است.ك3

535/ 603