گناباد - فرماندار گناباد از برگزاري مراسم هفته فرهنگي و هنري روستا در روستاي بيلند اين شهرستان خبر داد.

محمد صفایی در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناباد در سال جاری كه در روستای بیلند این شهرستان برگزار شد افزود: مراسم مزبور هفته اول اردیبهشت سال آینده با شعار 'توسعه پایدار در گرو پایداری نظام روستایی' در این روستا اجرا خواهد شد.

وی با تجلیل از فرهنگ غنی، بی پیرایه و اصیل مردم روستای بیلند گفت: كارهای فراوانی برای توسعه این روستای بزرگ صورت گرفته و دستگاههای مختلف اجرایی در این زمینه فعال هستند.

وی افزود: در مقطعی از تابستان امسال 9 دستگاه اجرایی از جمله آب و فاضلاب روستایی، مخابرات، برق، گاز، بنیاد مسكن، میراث فرهنگی، جهاد كشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد كتابخانه های عمومی بطور همزمان در این روستا مشغول كار بودند كه نشان از توجه دولت به این روستای دیرینه دارد.

امام جمعه شهرستان گناباد نیز در این مراسم بیلند را از نقاط پرآوازه و دارالمومنین گناباد توصیف كرد و گفت: افراد فرهیخته و با كمالی از این روستا برخاسته اند كه در راس آنها علامه بهلول و پدر وی معروف به حاج آقای نظام، می باشند.

او افزود: بیلند از قدیمی ترین نقاط گناباد است و در هفته فرهنگی و هنری می توان نمایشگاهی از وسایل قدیمی مورد استفاده مردم این روستا و نمایشگاهی از كتابها و قرآنهای قدیمی را برگزار كرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد نیز در این نشست، توسعه فرهنگی، ارتقای سطح آموزشهای فرهنگی، ترویج ارزشهای اسلامی، انقلابی، تقویت فرهنگ اصیل روستایی، ایجاد تحول فرهنگی، هنری در چهره روستا و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن را از اهداف برنامه های هفته فرهنگی، هنری روستا عنوان كرد./2

1922 /664