تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲

رييس اداره ورزش و جوانان آستانه اشرفيه گفت: هم اكنون بيش از چهار هزار ورزشكار در سطح اين شهرستان ساماندهي شده اند.

'علی نظری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ورزشكار سازماندهی شده یكهزار و 800 نفر را بانوان و مابقی ورزشكاران را نیز آقایان تشكیل می دهند.

وی با بیان این كه 25 هیات زیر پوشش اداره ورزش و جوانان این شهرستان فعالیت دارند، اظهار كرد: همچنین هیات های فعال بانوان در این شهرستان نیز 17 مورد است.

وی، شنا، كشتی، تكواندو، كاراته، آمادگی جسمانی، دارت، وزنه برداری ، شطرنج، بوكس ، فوتبال ، والیبال، دو ومیدانی ، پینگ پنگ و ... را از جمله ورزش های فعال این شهرستان اعلام كرد.

وی با اشاره به این كه هم اكنون این شهرستان از وجود هفت سالن ورزشی بهره مند است، ادامه داد: علاوه بر این 20 باشگاه خصوصی نیز در سطح این شهرستان فعالیت دارند.

نظری با اشاره به این كه، حضور تیم فوتبال باشگاه سفیدرود آستانه اشرفیه در مسابقات لیگ دسته 3 كشور از افتخارات این شهرستان است، یادآور شد: همچنین تیم های قایقرانی بانوان و آقایان باشگاه سفیدرود آستانه اشرفیه نیز در مسابقات لیگ برتر كشور حضور فعال دارند. ك/3

********

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستانه اشرفیه گفت: در سال گذشته تعداد یكهزار و 700 آیین دیدار از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران در سطح این شهرستان انجام گرفته است.

'مهدی نادم' روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: انجام این آیین های دیدار در روزهای مختلف سال به خصوص مناسبت های مختلف چون دهه مبارك فجر، ایام نوروز و ... صورت گرفته است.

وی گفت: برگزاری آیین های دیدار با خانواده های معظم شهداء و ایثارگران در این شهرستان نیز با هدف تجلیل از مقام والای شهداء و ایثارگران و همچنین خانواده های معظم آن بزرگواران صورت گرفته است.

وی گفت: شهرستان آستانه اشرفیه تعداد 420 شهید والامقام و یكهزار و 100 جانباز و آزاده سرافراز را تقدیم آرمانهای والای انقلاب اسلامی كرده است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق مركز گیلان با داشتن دو بخش مركزی و بندركیاشهر دارای 107 روستا و بیش از 108 هزار نفر جمعیت است.ك/3

7287/ 603