به گزارش عصر روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد انزلی ، ' علیرضا بهمنی ' اظهار داشت: این میزان حاكی از رشد 27درصدی دیدار گردشگران از این منطقه در مقایسه با یك میلیون و پانصد هزار نفر گردشگر نوروز 1390 است .
وی بیان كرد : در طول ایام تعطیلات نوروزی میزان گردشگر ورودی به منطقه روزانه در حدود 90 هزار نفر بود و این درحالی است كه در روز آشتی با طبیعت این میزان به افزون بر 400 هزار بالغ شد.
بهمنی با بیان اینكه گسترش و متنوع ساختن خدمات گردشگری قابل ارائه از سوی این سازمان به گردشگران باعث رشد مسافران ورودی به محدوده این منطقه شد، افزود: این سازمان با تشكیل ستاد تسهیلات سفر با تصویب حدود 90 طرح به استقبال مسافران رفت كه با استقبال گسترده مواجه شد.
وی گستره خدمات ارائه شده را در دو حوزه اطلاع رسانی و خدمات گردشگری عنوان و در خصوص خدمات حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات این منطقه در ایام تعطیلات نوروزی خاطرنشان كرد: چاپ و توزیع حدود پنج هزار جلد كتاب راهنمای گردشگری استان گیلان و منطقه آزاد انزلی، چاپ و توزیع بالغ بر دویست هزار بروشور معرفی منطقه آزاد انزلی و نقشه راهنمای گردشگری منطقه و استان در مبادی ورودی استان و منطقه، تهیه، تولید و پخش برنامه تلویزیونی به صورت روزانه با مشاركت شبكه باران، مشاركت در تولید و پخش برنامه زنده رادیویی به صورت روزانه از محدوده منطقه در رادیو گیلان و رادیو قرآن، برپایی هشت دستگاه چادر راهنمای گردشگری در مبادی ورودی به منطقه و استان، نصب تابلوهایی با مضمون پیام نوروزی مقام معظم رهبری و راهنمای گردشگری در محدوده منطقه آزاد انزلی از جمله خدمات ارائه شده به منظور اطلاع رسانی گسترده و متنوع به گردشگران بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه از برگزاری دو مجموعه نمایشگاه بهاره در مجتمع های نمایشگاهی محدوده تجاری ، اجرای نمایش های آئینی نوروزی ، خیابانی و موسیقی سنتی استان به صورت روزانه، برگزاری جشنواره نوروزی در مجتمع های محدوده منطقه و برپایی چادر عشایری بعنوان بخشی از خدمات گردشگری ارائه شده از سوی این سازمان یاد كرد .
وی اضافه كرد: راه اندازی پیست كارتینگ، كالسكه رانی ، كاروان شتر و برگزاری مسابقه پرش با اسب، بهسازی دو پارك بازی و پارك بادی كودكان، توزیع بسته بهداشتی سلامت به تعداد 200 هزار در میان گردشگران، اضافه نمودن دو مجموعه سرویس بهداشتی به 5 مجموعه سرویس بهداشتی موجود در محدوده طرح ساحلی منطقه، بازسازی مبلمان شهری و ادوات ورزشی محدوده تجاری و طرح ساحلی منطقه آزاد انزلی از جمله خدمات ارائه شده در ایام نوروز 91 بود.
بهمنی با بیان اینكه در این مدت شاهدحضور پایگاه آتش نشانی و امداد و نجات، پایگاه امداد هلال احمر و پایگاه امداد پزشكی با همكاری نیروی انتظامی و هلال احمر استان در محدوده این منطقه بودیم، افزود: فرآهم نمودن امكانات و ارائه خدمات ورزشهای آبی(غواصی،قایق سواری، قایق پدالو ، جت اسكی) و ورزشهای ساحلی (والیبال و فوتبال) بهمراه برگزاری دومین دوره جشنواره مجسمه های شنی به صورت روزانه از دیگر برنامه های ارائه شده در این ایام بود.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ضمن قدردانی از تلاشهای تمامی خدمتگذاران به مسافرین در ایام تعطیلات نوروز، كسب رضایت و امنیت گردشگران را اولویت نخست سازمان متبوع خود اعلام و تصریح كرد: حضور 24 ساعته حراست و حفاظت فیزیكی این سازمان، وجود حدود 7 هكتار فضای مناسب پاركینگ، دارا بودن یكی از بزرگترین طرح های ساحلی شمال كشور با مساحتی بالغ بر 19 هكتار، برگزاری نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان در مجتمع های منطقه به منظور حمایت از صنایع دستی گیلان بخش دیگری از خدمات ارائه شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور رفاه بیشتر گردشگران ورودی به محدوده این منطقه را تشكیل می دهد.ك/1
620/695
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
انزلي - رئيس هيأت مديره سازمان منطقه آزاد انزلي از ورود حدود يك ميليون و 750 هزار گردشگر در طول ايام تعطيلات نوروز به محدوده اين منطقه خبر داد.