بندرعباس- امام جمعه شهرستان پارسيان خواستار فعال شدن منطقه ويژه صنايع انرژي بر شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'مصطفی نوری حسینی' روز چهارشنبه در دیدار رییس جمهور با مردم شهرستان پارسیان اظهار داشت: سفرهای استانی رئیس جمهور و حضور در شهرستانها و دیدار با مردم از امتیازات بارز دولت نهم و دهم است.

وی حل مشكلات شهرستان پارسیان را از مهمترین خواسته های مسئولان محلی این شهرستان دانست و گفت: پروژه بزرگراه پارسیان - بندرلنگه یكی از پروژه های روی زمین مانده این شهرستان است كه باید با تخصیص بودجه موردنیاز در اجرای آن تسریع ایجاد شود.

حجت الاسلام نوری حسینی افزود: با وجود همسایگی عسلویه با پارسیان، در استخدام ،افراد بومی پارسیان را غیربومی عنوان می كنند كه این امر موجب افزایش بیكاری جوانان این شهرستان شده و امید است دولت در این سفر با تمهیدات مناسب موجب حل این مشكل شود.

امام جمعه پارسیان تصریح كرد: 20 حلقه چاه گاز در كوه های تابناك شهرستان پارسیان قرار دارد كه متاسفانه نفع آن به استانهای همجوار و ضرر آن نصیب مردم شهرستان پارسیان می شود.

وی ابراز داشت: گاز این كوهها به پالایشگاه گاز پارسیان شهرستان 'مهر' فارس از طریق خط لوله منتقل می شود اما سودی برای شهرستان پارسیان ندارد.

وی همچنین خواستار تجهیز بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان پارسیان و تجهیز این بیمارسان به دستگاه سی تی اسكن شد.

امام جمعه اهل سنت پارسیان نیز ضمن خیرمقدم و تشكر از سفرهای هیئت دولت و مصوبات استانی گفت: ارتقای گمرك پارسیان از ملوانی به تجاری می تواند نقش موثری در رفع بیكاری و ارتقای سطح اقتصادی مردم این شهرستان داشته باشد.

شیخ 'احمد خنجی' ابراز داشت: ارتقا گمرك این شهرستان می تواند معیشت چهار هزار نفر از خانواده های پارسیان را ارتقا دهد.

امام جمعه اهل سنت پارسیان همچنین خواستار كمك به دانشگاه ها ، صیادان و كشاوران این شهرستان شد و گفت: سفرهای استانی هیات دولت موجب دلگرمی و وحدت و همدلی بیشتر و بهتر مردم و مسوولان می شود. ك/2

7198/668