پيرانشهر، مهاباد - استاندار آذربايجان غربي بر اتمام هرچه سريعتر عمليات ساخت و تكميل پايانه مرزي تمرچين، آسان سازي روند ترانزيت كالا و بهبود راه ارتباطي اين پايانه تاكيد كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، 'وحید جلال زاده'، در جریان شصت و پنجمین سفر شهرستانی خود به پیرانشهر در بازدید از پایانه مرزی این شهرستان افزود: مرز تمرچین فرصتی استثنایی برای آذربایجان غربی بوده و با توجه به ترانزیت و افزایش مبادله كالا و تردد مسافر از این مرز، ضرورت رسیدگی به مشكلات آن بیش از پیش احساس می شود.

وی اضافه كرد: ساخت و ساز بهینه در این مرز باعث جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، آسان سازی امور مسافران، رانندگان و روند ترانزیت كالا می شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: همكاری تنگاتنگ دستگاه های مرتبط با مدیریت واحد در این منطقه، باعث جذب حجم مناسبی از كالا و مسافر به این مرز شده و این امر علاوه بر درآمد زایی، اشتغال پایدار نیز به همراه خواهد داشت.

مرحله نخست پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر سال گذشته با اعتباری افزون بر 90 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و در زمان حاضر با بیش از 191هزار نفر تردد مرزی، بالاتر از مرز بازرگان آذربایجان غربی قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی از روند احداث سد 'جلدیان' پیرانشهر نیز دیدن كرد.

این سد در زمان حاضر از 86 درصد پیشرفت فیزیكی برخوردار بوده و تاكنون برای احداث آن 37 میلیارد ریال هزینه شده است.

اتمام كار احداث این سد به 20میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

س.ج/645/ 1645