بوشهر- مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: طرح آبرساني به شهرستان جم از مصوبات دور دوم سفرهاي استاني هيات دولت به اين استان با 30درصد پيشرفت فيزيكي در دست اجراست.

محمد پردل روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: انتقال آب خط كوثر به شهرستان جم عمده ترین طرح شركت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر است كه 500 میلیارد ریال برای آن اختصاص یافته است و پیش بینی می شود اجرای آن به یكهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد.

وی اضافه كرد: این طرح با مشاركت وزارت نفت به صورت 50درصد سهم مشترك با وزارت نیرو اجرا می شود.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان بوشهریادآورشد: تاكنون 300 میلیارد ریال از اعتبار یكهزار میلیارد ریالی اجرای این طرح جذب شده است.

پردل اضافه كرد: طول خط انتقال آب كوثر به شهرستان جم 52 كیلومتر است كه از سه راهی بندر سیراف در قالب شش ایستگاه پمپاژ، آب مورد نیاز مشتركین درشهرستان جم را تامین خواهد كرد.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر اظهارداشت: با توجه به اختلاف سطح 700 متری آغاز تا انتهای طول خط انتقال آب از خط كوثر برای تامین آب مطمئن مشتركین هفت مخزن با مجموع ظرفیت ذخیره 50 هزار متر مكعب آب ایجاد خواهد شد.

وی گفت: سهمیه تعیین شده برداشت آب خط انتقال كوثر به شهرستان جم 100 لیتر در ثانیه است كه این میزان جوابگوی نیاز مشتركین نیست.

پردل افزود: در افق توسعه 25 ساله شهرستان جم تامین 554 لیتر آب در ثانیه برای مشتركین نیاز است كه مابه تفاوت آن باید از طریق منابع زیر زمینی و آب شیرین كن تامین شود.

وی، منفی بودن بیلان آب منابع زیرزمینی شهرستان جم را یادآورشد و اضافه كرد: افزون بر 90 روستا، شهرهای جم ، ریز و انارستان، سه شهرك مسكونی مربوط به شركت های فعال در پارسال جنوبی نیز در این شهرستان وجود دارد .

دور دوم سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر در بهمن ماه سال 86 انجام شد. ك/3

628/539