يزد - رئيس شوراي اسلامي شهر يزد گفت: تكليف الحاق شهرهاي يزد و حميديا يا يك ماه ديگر مشخص خواهد شد .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این شورا ، در پانصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضور اعضای شورای اسلامی شهر حمیدیا و شهردار یزد برگزار و در خصوص الحاق دو شهر بحث و تبادل نظر گردید.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد درمورد الحاق دو شهر یزد و حمیدیا و عدم اجرایی شدن این مورد گفت :بر كسی امتیازات این الحاق پوشیده نیست ، انشاءالله در این جلسه موانع موجود در مسیر برطرف و تفكرات ، نظرات هر دوشهر با یكدیگر نزدیكتر گردد.

حجت الاسلام والمسلمین' حمید مطهریان' بر محقق شدن الحاق قبل از پایان دوره سوم شورا اشاره و آن را اقدامی موثر برای مرم دو شهرعنوان نمود.

وی با بیان امتیازات كلانشهرشدن اظهار داشت: با تحقق این مورد ، یزد از امكانات كلانشهر شدن بهره مند خواهد شد و از قافله دیگر كلانشهرها عقب نخواهد ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان كرد: با تحقق آن ، هر دو شورا خدمت بزرگی به مردم و آینده دو شهر خواهند كرد و هر كدام كه مانع این اقدام گردد باید جوابگوی مردم در آینده باشیم.

دیگر اعضای شورای شهر یزد نیز در ادامه مطالبی در زمینه تحقق این اقدام را عنوان نمودند.

شهردار یزد نیز ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در این راستا گفت :این شهرداری برای مشخص كردن منطقه چهار ، آن را به مشاور ارجاع داده، سپس مشاور پنج محدوده را به شهرداری اعلام نمود كه پس از بررسی و تصویب شورای شهر یزد به شورای شهر حمیدیا ارسال شد.

'سیدعلی اكبر میروكیلی' افزود :با الحاق دو شهر ، محدوده حمیدیا و صفائیه به عنوان منطقه چهار شهرداری اعلام خواهد شد.

وی آمادگی خود را برای تحقق الحاق دو شهر اعلام نمود و گفت :در صورت تحقق ، اعتبارات شهر حمیدیا پنج برابر افزایش و به همان میزان توسعه خواهد یافت .

رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا خدمات ارائه شده شهرداری به مردم حمیدیا را همسطح شهر یزد اعلام كرد و گزارشی از روند الحاق طی چند سال گذشته عنوان نمود .

'سید حبیب دشتی' ضمن بیان اثرات منفی الحاق دو شهر گفت :در صورت تحقق شرایط ارائه شده به شهرداری و شورای شهر یزد و جلب رضایت مردم حمیدیا این اقدام صورت خواهد گرفت.

در پایان جلسه ، نمایندگان شورای شهر حمیدیا اعلام نظر خود را منوط به تشكیل جلسه ای با حضور همه اعضای شورای شهر حمیدیا نمودند كه در صورت موافقت، كارگروهی تشكیل و ظرف یكماه تفاهم نامه ای بین طرفین بسته می شود.ك/1

7536/1968