تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵

فرماندار شهرستان دهگلان گفت: آمار طلاق در سال 90 در اين شهرستان نسبت به سال قبل 38درصد كاهش نشان مي دهد.

محمد رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 90 در مقابل هر 14 مورد واقعه ازدواج یك مورد واقعه طلاق رخ داده است كه این آمار نشان از كاهش 38 درصدی آمار طلاق در شهرستان دهگلان است.

وی آگاه سازی جامعه و جوانان در شرف ازدواج و فعالیت های فرهنگی و توجه به فرامین دینی را یكی از مهم ترین عوامل كاهش طلاق در این شهرستان اعلام كرد.

وی با اشاره به نقش بهنگام‌سازی ثبت آمار وقایع حیاتی چهارگانه مرگ و میر، تولد، ازدواج و طلاق در افزایش دقت برنامه ریزی‌ها در هر كشور و جامعه‌ای، اظهار داشت: آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه و همكاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط برای افزایش سرعت و دقت در ثبت این وقایع است.

رییس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان دهگلان در ادامه از صدور 185 كارت شناسایی ملی و سه هزار 791جلدشناسنامه مكانیزه نوزاد و شناسنامه مكانیزه افراد بالای 15 سال در شهرستان دهگلان خبر داد.

وی تصریح كرد: ارائه آمار و اطلاعات درست و صحیح بر تمامی جنبه‌های زندگی اجتماعی افراد تاثیرگذار است از این رو باید اهمیت ثبت به موقع وقایع به مردم اطلاع‌رسانی شود.

فرماندار دهگلان افزود: با توجه به اهمیت و نقش ثبت احوال در ارائه آمارهای حیاتی، همكاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه لازم و ضروری است.

به گفته وی دقت و سرعت ثبت احوال برای ثبت وقایع، مسئولان را در اقدامات مهم كه نیاز به اطلاعات دقیق نفوس و وقایع حیاتی دارد، یاری می‌رساند.

فرماندار شهرستان دهگلان در ادامه از ثبت 05/99 درصد وقعه ولادت و ثبت 61/98 درصدی واقعه وفات در شهرستان دهگلان خبرداد و گفت: بر اساس آمار در مقابل هر 100 واقعه ولادت دختر در شهرستان دهگلان 9/ 101 درصد واقعه ولادت پسر اتفاق افتاده است.ك/3

7354/533