كاشان- رييس اداره حفاظت محيط زيست كاشان گفت: بازيافت زباله و توليد كودهاي آلي يكي از راههاي پاكسازي محيط زيست است.

' محمود قهرمانی ' روز یكشنبه در دومین روز از هفته زمین پاك در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به اینكه حفاظت از محیط زیست و زمین نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: همه بایستی در مورد اهمیت زندگی در محیطی سالم و پاك و نقش آن در سلامت جامعه آگاه باشند.

وی اظهار داشت: محیط زیست سالم نه تنها به سلامت انسان كمك می كند، بلكه امكان بهره برداری مناسب از مواهب الهی موجود در آن برای رفع نیازهای بشری را فراهم می سازد و از این رو حفاظت از محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تاكید كرد: هفته زمین پاك از دوم اردیبهشت ماه با نواختن زنگ ' زمین پاك ' در مدارس شهرستان كاشان آغاز شد.

قهرمانی،‌ به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی توسط دانش آموزان و برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله نویسی با محوریت محیط زیست اشاره كرد و افزود: اعزام كارشناسان این اداره به مدارس و سخنرانی در زمینه حفظ محیط زیست از دیگر برنامه های انجام شده است.

وی، پاكسازی مسیر بین دو عوارضی واقع در ورودی های شهر كاشان به فاصله 12 كیلومتر و پاكسازی مسیر حمل زباله شهرستان تا محل دفن زباله با همكاری اداره محیط زیست شهرستان آران و بیدگل را نیز از برنامه های این اداره در دومین روز هفته زمین پاك عنوان كرد.

قهرمانی تاكیدكرد: بازدید دانش آموزان از نمایشگاه صنایع دستی با مواد بازیافتی و تقدیر از 20 اثر برگزیده نقاشی و مقاله دانش آموزان شركت كننده در مسابقه هفته هوای پاك از بین پنج هزار اثر از جمله برنامه های اجرایی در این هفته است.

1724/7429