مشهد- مديركل آموزش فني و حرفه اي خراسان رضوي از آغاز ثبت نام دوره شهرستاني المپياد ملي مهارت- انتخابي از مسابقات جهاني مهارتي آلمان در استان همزمان با سراسر كشور خبر داد.

سیدجلال خوابنما روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت:این اداره كل همزمان با سایر ادارات كل در سراسر كشور سیزدهمین مسابقات ملی مهارت ـ انتخابی از مسابقات جهانی مهارت را برگزار می كند.

وی با بیان اینكه متقاضیان شركت در این دوره تا 15 اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به مراكز آموزش فنی و حرفه ای سراسر استان، می توانند نسبت به ثبت نام خود به صورت الكترونیكی از طریق پورتال جامع سازمان اقدام نمایند، گفت: شرط سنی برای داوطلبان رشته های ساخت و تولید تیمی و مكاترونیك متولدین یازدهم دیماه 1366 به بعد و برای سایر رشته ها یازدهم دیماه 1369 به بعد می باشد.

خوابنما گفت: جوانان ماهر شامل كارآموزان و آموزش دیدگان آموزش فنی و حرفه ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته های كار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری ، دانشجویان آموزشكده های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنین كارگران واحدهای صنعتی و صنفی می توانند در این دوره از مسابقات ملی مهارت شركت نمایند.

وی افزود: مرحله شهرستانی سیزدهمین مسابقات ملی مهارت خرداد ماه سال جاری برگزار می شود و برگزیدگان این مرحله در مرحله استانی كه به صورت پروژه عملی 29و30 تیر ماه برگزارمی شود، شركت می كنند.

خوابنما گفت: قبول شدگان مرحله استانی نیز به مرحله كشوری كه شهریور ماه سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

مدیركل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی اظهار داشت: برگزیدگان نهایی این دوره از مسابقات ملی مهارت به همراه برگزیدگان دوازدهمین مسابقات ملی مهارت كه 29 بهمن تا دوم اسفند ماه پارسال برگزار شد، پس از شركت در اردوهای آماده سازی برای حضور در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت كه در سال 2013 در كشور آلمان برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

خوابنما در ادامه درخصوص رشته های این دوره از مسابقات ملی مهارت گفت: سیزدهمین مسابقات ملی مهارت در 29 رشته برگزار می شود.

وی شته های پلی مكانیك، ساخت و تولید تیمی، مكاترونیك، طراحی مهندسی مكانیك، تراش CNC، فرز CNC ، فناوری اطلاعات، راه كارهای نرم افزاری برای تجارت، جوشكاری، كاشیكاری دیوار و كف، صافكاری خودرو، لوله كشی و گرمایشی، الكترونیك، طراحی وب، قنادی و آشپزی را ازجمله این رشته ها اعلام كرد.

وی گفت : رشته های تأسیسات الكتریكی، كنترل صنعتی، آجر چینی، رباتیك، كابینت سازی، اتصالات، جواهر سازی، فناوری اتومبیل، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات- مدیریت سیستم های تحت شبكه، فناوری طراحی گرافیك و خیاطی از دیگر رشته هایی است كه برگزار می شود.

وی افزود :علاقمندان برای كسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور به آدرس www.irantvto.ir و سایت اداره كل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به آدرس www.khorasan-tvto.ir یا به كلیه مراكز آموزشی در سطح استان مراجعه نمایند.

/659/