سي امين دوره مسابقات فرهنگي هنري دانش آموزان دختر استان كردستان شامگاه دوشنبه در اردوگاه سليمان خاطر سنندج آغاز شد.

رئیس اداره فرهنگی هنری سازمان آموزش و پرورش استان كردستان در آیین افتتاحیه این مسابقات گفت: در این مرحله از مسابقات فرهنگی و هنری، مربیان و دانش آموزان برگزیده مناطق و نواحی 16 گانه اموزش و پرورش استان حضور دارند.

نریمانی با بیان اینكه مسابقات فرهنگی – هنری امسال در 12 رشته گروهی و انفرادی برگزار می شود اظهار كرد: در این جشنواره سه هزار دانش آموز در قالب 12 رشته با هم به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به اهداف هشت گانه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اعتقادات دینی و حاكمیت اسلامی برای آموزش و پرورش به عنوان یكی از این اهداف تعریف شده است و چهارمین هدف از اهداف هشت گانه آموزش و پرورش اهداف فرهنگی- هنری نظام آموززش و پرورش است.

وی تقویت روحیه دینی در دانش آموزان، تقویت روحیه مسئولیت پذیری، تقویت خلاقیت و تحقیق، ایجاد رقابت سالم، تقویت روحیه مشاركت جویی دانش آموزان، شناخت هنر اصیل اسلامی، شناسایی و پرورش روحیه میراث فرهنگی و انتقال آن به نسل های بعدی را از اهداف مسابقات فرهنگی و هنری عنوان كرد.

نریمانی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات فرهنگی – هنری در سال گدشته گفت: در این مسابقات 155 هزار دانش آموز دختر و پسر برابر با 55 درصد كل دانش اموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه شركت داشتند.

وی افزود: سال گذشته از این تعداد سه هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند و 55 رتبه برتر كشوری را كسب كردند.

وی اضافه كرد: از تعداد 155 رتبه برتر كشوری 138 رتبه برتر به دانش آموزان و 14 رتبه برتر به همكاران و مربیان فرهنگی اختصاص داشت.

وی همچنین افزود: استان كردستان سال گذشته در جشنواره بین المللی فیلم رشد دو تندیس زرین و در زمینه سرود ملی و نقاشی همگانی نیز رتبه برتر را كسب كرد.

وی ابراز امیدواری كرد كه دانش آموزان استان كردستان در سال جاری نیز موفق به كسب افتخارات بیشتری شوند.

وی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی، تصریح كرد: دانش آموزان در راستای انجام وظایف خود با انجام مسابقات فرهنگی می توانند، به رشد و توسعه فرهنگ جامعه در راستای تحقق شعار امسال گام بردارند.

گفتنی است دانش اموزان منتخب شهرستان ها و نواحی اموزش و پرورش بیجار، سروآباد، زیویه، موچش، بانه، سریش آباد، كامیاران، آموزش و پرورش ناحیه دو و ناحیه یك سنندج، دیواندره، كرانی، مریوان، دهگلان، قروه، كلاترزان و سقز در این مسابقات حضور دارند.ك/2

7352/533