زاهدان- هواشناسي سيستان و بلوچستان اعلام كرد: بر اثر تغييرات جوي هوا و بارش هاي پراكنده باران طي دو روز اخير، حداكثر رطوبت هوا در زاهدان به 85 درصد رسيد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این در حالی است كه دیروز رطوبت هوای زاهدان به رطوبت شهرهای ساحلی سیستان و بلوچستان كه در طول سال از درصد بالایی برخوردار است، نزدیك شده بود.

بر پایه این گزارش، بیشترین میزان رطوبت هوا در سیستان و بلوچستان طی روز گذشته متعلق به چابهار با 96 درصد بوده است.

همچنین نواحی شمالی و مركزی سیستان و بلوچستان در روز گذشته همراه با رگبار باران، رعد و برق، وزش شدید باد و آسمان نواحی جنوبی استان نیمه ابری و غبارآلود بود.

هواشناسی سیستان و بلوچستان میزان بارندگی دیروز در زاهدان را 7/3 میلی متر، خاش 5/0 میلی متر و میرجاوه را 9/3 میلی متر اعلام كرد.

این گزارش حاكیست: در ادامه فعالیت سامانه بارش زا، بارندگی های متناوب، رگبار، رعد و برق و وزش شدید باد از امروز تا اواخر هفته جاری در ساعات بعد از ظهر و شب برخی نقاط نیمه شمالی و ارتفاعات جنوب شرقی سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد.

فردا جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی در نواحی مركزی و شمالی سیستان و بلوچستان بر اثر بارش باران محتمل است.

بر پایه این گزارش، متوسط دمای هوا از فردا ابتدا در نیمه شمالی و سپس در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان كاهش خواهد یافت.

از اواخر روز چهارشنبه هفته جاری، در منطقه سیستان بتدریج سرعت وزش باد شمالی افزایش می یابد.

فردا دریای عمان مواج پیش بینی می شود و در نوار ساحلی وزش باد قابل ملاحظه ای را خواهیم داشت.

زاهدان با حداقل دمای 11 درجه سانتی گراد بالای صفر خنكترین و راسك و نیكشهر با حداكثر دمای 35 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقاط سیستان و بلوچستان طی 24 ساعت گذشته بودند.

بیشینه دمای امروز زاهدان به 27 تا 29 درجه بالای صفر و كمینه دمای امشب در این شهر به 11 تا 13 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

7315/7437