بروجرد - امام جمعه بروجرد گفت: توسعه و پيشرفت كشور در گرو تلاشهاي دلسوزانه معلمان است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین'حسن ترابی'در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به فررسیدن 12اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته تجلیل از مقام معلم افزود: خدمات شهید مطهری به اسلام و جامعه اسلامی به حدی است كه به جرات می توان گفت كمتر عالم دینی این خدمات را داشته اند.

وی افزود: شهید مطهری بیش از 80اثر از خود بر جای گذاشته و اگر كسی بخواهد كه با معتقدات اسلامی و معارف دینی آشنا شود باید آثار ارزنده ایشان را مطالعه كند.

وی معلمی را شغلی شریف دانست و گفت: از افتخارات معلمان جامعه همین بس كه اولین معلم ذات اقدس الهی است و تمامی انبیاء الهی معلم جامعه بودند.

وی با اشاره به اینكه وجود معلمان سرنوشت یك ملت را تعیین می كنند ، افزود: جایگاه معلم زمانی روشن می شود كه بدانیم مدیران آینده كشور تربیت یافتگان معلمان امروز هستند.

خطیبب جمعه بروجرد با اشاره به 12اردیبهشت روز عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج افزود: علامه مطهری نمونه كامل یك انسان بصیر است و اگر سپاه نیروهای با بصیرت دارد باید از افكار نورانی شهید مطهری بهره بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن 11اردیبشهت ماه روز جهانی كارگر افزود: این روز فرصت مناسبی برای تقدیر از مقام كارگر و زحمات این قشر زحمتكش و سخت كوش است كه چرخ اقتصاد كشور را به حركت در می آوردند.

به گفته وی روز جهانی كارگر روزی است كه مشكلات جامعه كارگری تا حدودی مجال طرح در مجامع عمومی پیدا می كند.

وی افزود: تامین حداقل معیشت برای كارگران، تامین اجتماعی مناسب و كاهش فاصله طبقاتی از خواسته های كارگران است تا انگیزه كار و تولید را در این قشر بالا ببرد.

امام جمعه بروجرد افزود: امسال در حالی روز جهانی كارگر را گرامی می داریم كه این سال به ابتكار رهبر حكیم انقلاب به عنوان سال تولید ملی ، حمایت از كار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده و در تحقق این شعار همه مردم و مسوولان وظیفه دارند.

حجت الاسلام ترابی افزود: مردم با مصرف تولیدات داخلی ضمن حمایت از كارگر ایرانی تولید ملی را رونق بخشیده و هم سرمایه گذار داخلی را تشویق به سرمایه گذاری می كنند.

وی نقش كارگران و كارفرمایان در تحقق شعار امسال را مهم دانست و گفت: ارتقا كیفیت تولیدات داخلی برای رقابت با كالاهای خارجی به دست كارگران میسر است.

وی در ادامه با اشاره به 9اردیبهشت ماه روز شوراها و هفته شهر و شهروندان افزود: یكی از ویژگیهای نظام جمهوری اسلامی مردمی بودن آن است و مشاركت مردم در تشكیل اركان نظام مشاركتی حقیقی است.

وی اضافه كرد: تمام اركان نظام در این سالهای گذشته پیروزی انقلاب اسلامی با رای و نظر مردم تشكیل شده و مردم در تعیین سرنوشت خود نقش اصلی دارند.

وی افزود: دوره اول و دوم شوراهای اسلامی همواره با مشكلاتی همراه بود ولی در دوره سوم این مشكلات كمتر شده و در بروجرد نیز آثار و خدمات خوبی از شورای اسلامی شهر دیده می شود و مصوبات با پختگی كامل همراه هستند.

وی همچنین در ادامه بر حضور با شكوه مردم در دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 15اردیبهشت ماه تاكید كرد و گفت: مردم با حضور گسترده خود در این دوره از انتخابات نیز این كار نیمه تمام را پایان بخشیده و نماینده دوم خود را به مجلس می فرستند.

امام جمعه بروجرد از دو كاندیدای انتخابات در بروجرد خواست تا به حساسیتهای قومی و منطقه ای دامن نزنند و به دنبال ایجاد مشكل نباشند.

وی همچنین به مسوولان تاكید كرد تا تنها به سلامت انتخابات و حفاظت از آرای مردم بپردازند.

7189/542