ساوه- مدير آموزش و پرورش زرنديه گفت: هفته معلم فرصتي براي تبيين بيشتر جايگاه والاي تعليم و تربيت در جامعه است.

'بخشعلی قشقایی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و هفته معلم افزود: این هفته همچنین فرصتی مناسب به منظور معرفی هویت و نقش معلم در تربیت فرزندان این مرز و بوم است .

وی معلمان را به عنوان پرچمداران تعلیم و تربیت و منشا تحولات عمیق در جامعه دانست و اظهار داشت: معلمان در جامعه نقش الگو را بر عهده دارند و دانش‌آموزان رفتار و كردار آنها را الگوی خود قرار می‌دهند.

وی بیان كرد: برای گرامیداشت هفته مقام معلم در این شهرستان برنامه هایی پیش بینی شده تا با اجرای آن بتوانیم از بخش اندكی از تلاش های این قشر تلاشگر قدردانی كنیم.

قشقایی ادامه داد: در این ایام برنامه های متنوع و متعددی نظیر تقدیر از معلمان نمونه شهرستانی و استانی، برگزاری همایش فرهنگیان شهرستان، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری، اجرای برنامه سپاس معلم در مدارس، حضور مسئولان و اولیا در مدارس و تقدیر از معلمان اجرا خواهد شد.

وی عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا، حضور فرهنگیان در مراسم نماز جمعه و سخنرانی رئیس اداره قبل از خطبه های نماز، تقدیر از معلمان در مدارس، نصب بنر و پلاكارد ویژه ایام هفته معلم در معابر و خیابان ها را از دیگر برنامه های این هفته در این شهرستان عنوان كرد.

حدود نه هزار دانش آموز در شهرستان زرندیه تحصیل می كنند.ك/3

7338/686