تبريز- همكاري هاي دوجانبه دانشگاه تبريز با دانشگاه ايلدير تركيه در نشستي در اين دانشگاه بررسي شد.

رییس دانشگاه ایلدیر تركیه روز شنبه در این دیدار از دانشگاه تبریز به عنوان یكی از دانشگاه های قدیمی و نزدیك به شهر ایلدیر یاد كرد و گفت: تركیه از توسعه روابط بین المللی با ایران استقبال می كند.

ابراهیم حقی ارتباطات دانشگاهی را راهكار مناسبی برای گسترش همكاری ها عنوان كرد و گفت: شرایط آب و هوایی شهر ایلدیر، پتانسیل خوبی برای انجام پژوهش های كشاورزی را فراهم می كند.

رییس دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز نیز گفت: این نشست به منظور بررسی راهكارهای عملی همكاری دوجانبه، بین دانشكده كشاورزی این دانشگاه با دانشگاه ایلدیر تركیه صورت گرفت.

صفر نصرالله زاده ادامه داد: دانشگاه تبریز به عنوان یكی از دانشگاه های قدیمی و جامع كشور دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه همكاری های مشترك می باشد.

وی با اشاره به مشتركات دینی، فرهنگی و تاریخی بین دو ملت ایران و تركیه افزود: به خاطر همین اشتراكات و نزدیكی دانشگاه ایلدیر به دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، ارتباط قوی و موثری می تواند بین دو دانشگاه برقرار شود.

وی با بیان اینكه دانشكده كشاورزی از آزمایشگاه های پیشرفته و اعضای هیأت علمی توانمند و مجرب برخوردار است گفت: این دانشگاه و به خصوص دانشكده كشاورزی آماده هر گونه همكاری های علمی، پژوهشی و فرهنگی است و در این خصوص مایل هستیم از پتانسیل های دانشگاه ایلدیر دیدن كنیم.

به گفته وی دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز در سال1334 تاسیس شده و در حال حاضر105 عضو هیات علمی و دو هزار و 300 نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشكده مشغول به تحصیل می باشد.

در پایان این نشست رییس دانشگاه ایلدیر و هیات همراه با همراهی رییس و جمعی از اساتید و مدیران گروه های آموزشی دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز از امكانات موجود در ساختمان تحصیلات تكمیلی این دانشكده و آزمایشگاه ها بازدید كردند.

8120/587/ 1645