كرمان _ بيست و يكمين نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته اي كشور روز شنبه با حضور انديشمندان، اساتيد و دانشجويان در دانشگاه شهيد باهنر كرمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه شهید باهنر كرمان در آیین گشایش این نمایشگاه، گفت: پیشرفت های ایران اسلامی در زمینه هسته ای این روزها مشخص شده است.

'نصراله گرامی' افزود: وجود با بركت شهدای هسته ای ایران، گواه این ادعا است كه ایران اسلامی در پیشرفت های هسته ای به موفقیت دست یافته است.

وی، نصب و راه اندازی نیروگاه بوشهر، دستیابی به سوخت هسته ای، اكتشاف معادن اورانیوم، تولید كیك زرد و تولید انواع رادیو داروها را از جمله موفقیت های ایران در بحث انرژی هسته ای عنوان كرد.

رییس دانشگاه شهید باهنر كرمان در ادامه ضمن ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه در كرمان، گفت: نو بودن صنعت هسته ای از ضرورت های برپایی این نمایشگاه است.

وی اظهار داشت: علاقه مندان به علم و دانش بتوانند از این نمایشگاه استفاده بهینه را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بیست و یكمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای كشور تا 13 اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید باهنر كرمان، دایر است.

در این نمایشگاه 500 قلم شامل اقلام نمایشگاهی در سه بخش چرخه سوخت، نیروگاهی و پژوهشكده ها در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مرور چرخه سوخت، اكتشاف و استخراج، تولید كیك زرد، فراوری اورانیوم، غنی سازی، تولید آلیاژهای نوین، تولید قرص و مجتمع سوخت از جمله غرفه هایی این نمایشگاه در بخش چرخه سوخت است.

همچنین در بخش نیروگاهی ماكت نیروگاه بوشهر و همچنین نیروگاه دارخوئین به نمایش گذاشته شده است.

در بخش پژوهشكده ها و كاربردهای این صنعت در بخش هایی چون كشاورزی و رادیو داروها نیز آثاری به نمایش گذاشته شده است.ك/2

7438/2624