بوشهر- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مهمترين شاخصه يك زن تربيت و پرورش جامعه و صيانت انسان از سقوط در باتلاق ابتذال فرهنگي است.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شنبه در نشست هماهنگی برگزاری راهپیمایی حجاب و عفاف در بوشهر افزود: در این شرایط حساس جامعه باید با معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، شخصیت یك زن مسلمان از جنبه های مختلف برای جامعه تبیین و معرفی شود.

وی اضافه كرد: اگر زنان از مقام، مرتبه و جایگاه خود دور شوند علاوه براینكه به خود آسیب می زنند جامعه را نیز دچار انحطاط می كنند.

صفایی بوشهری اضافه كرد: كلید تعالی یك جامعه به دست زنان است و اگر این قشر دچار مشكلات فرهنگی شوند به كل جامعه آسیب می رسد.

وی یادآورشد: دشمنان از اول انقلاب تاكنون همواره برای ضربه زدن به این نظام برنامه ریزی و امروز نیز از طریق تهاجم نرم برای زنان این سرزمین هزینه های سنگینی كرده اند كه ما نیز باید با برنامه از حریم زنان و دخترانمان محافظت كنیم.

امام جمعه بوشهر اظهارداشت: بزرگان و اهل علم باید با استفاده از آموزهای حضرت زهرا(س)، زندگی فاطمی را در جامعه ترویج دهند.

استاندار بوشهر نیز گفت: برخی ناهنجاریهای موجود در جامعه بویژه در زمینه عفاف و حجاب را باید به هنجار تبدیل كنیم و این امرعزم جدی می طلبد.

محمد حسین جهانبخش با اشاره به برگزاری راهپیمایی عفاف و حجاب در بوشهر افزود: این راهپیمایی باید آنگونه كه در شان و در تراز مردم استان بوشهر است، برگزار شود.

وی اضافه كرد: كم شدن برخی حساسیت ها از جمله در زمینه عفاف و حجاب باعث بروز برخی مشكلات در جامعه شده كه می طلبد در شورای فرهنگ عمومی كشور این حساسیت ها تقویت شود.

جهانبخش گفت: در كنار این راهپیمایی ها می طلبد برنامه ریزی جامعی درزمینه رعایت اصل حجاب و عفاف كه یكی از اصول انقلاب اسلامی است، نیز داشته باشیم.

وی با تاكید براینكه در زمان گذشته چادرها را از دختران ما گرفتند یادآورشد: اگر درمساله حجاب و عفاف كه یكی از اصول انقلاب اسلامی است ورود نكنیم وضع از این هم كه هست بدتر می شود.

امام جمعه موقت بوشهر نیز گفت: كار لازم درزمینه بحث حجاب و عفاف در جامعه صورت نگرفته و امروز باید با یك كار اصولی وارد این مساله شویم.

حجت الاسلام جواد اسماعیلی نیا افزود: راهپیمایی حجاب و عفاف یك خواست عمومی برای تبیین جایگاه عفاف و حجاب است كه باید به صورت پرشور انجام شود.

وی بیان كرد: این حركت ها در زمینه حجاب خوب است ولی كافی نیست و باید با عزمی راسخ به این مساله پرداخته شود. ك/2

629/539