رشت - مدير تعاون روستايي گيلان گفت: با شروع فصل زراعي در سال جاري، بيش از 25 هزار تن انواع كودهاي شيميايي مورد نياز خريداري و بين كشاورزان استان توزيع شد.

'ضیاء فیض پور' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مصوبات كمیته تأمین كود استان و بر اساس جدول سهمیه بندی؛ كار خرید مقدار مورد نیاز این نهاده توسط شركت های تعاون روستایی، شركت های تعاونی كشاورزی (چایكاران) و شركت های تعاونی تولید مناطق مختلف استان آغاز و بین كشاورزان متقاضی در حال توزیع است.

وی مقدار انواع كود شیمیایی خریداری شده توسط اتحادیه تعاون روستایی و اتحادیه شركت های تعاونی تولید كشاورزی و شركت های تعاونی كشاورزی در سال جاری را 25 هزار و 675 تن ذكر كرد. مدیر تعاون روستایی گیلان ادامه داد: این اقلام شامل كود اوره، انواع كود فسفات و فسفات آمونیم، كودهای شیمیایی پتاسیم و منیزیم و روی، كودماكر و كودهای سوپر فسفات تریپل و بیوفسفات طلایی بوده است.

فیض پور یادآور شد: میزان كود توزیع شده صرفاً مربوط به تعاونی ها بوده و بخش خصوصی نیز جداگانه در توزیع نهاده فعالیت دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی گیلان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مقدار كود خریداری شده توسط آن شبكه را 22 هزار و 500 تن اعلام كرد.

اسماعیل قاسمی افزود: تاكنون 19 هزار و 500 تن از این مقدار حمل و توسط شركت های تعاون روستایی سراسر استان توزیع شده و سه هزار تن باقیمانده پس از حمل از مبادی به مقصد استان، توزیع خواهد شد.

نیك نژاد مدیرعامل اتحادیه شركت های تعاونی تولید كشاورزی گیلان هم مقدار كود شیمیایی خریداری شده مورد نیاز كشاورزان شركت های تحت پوشش را سه هزار و 453 تن عنوان و بیان كرد: كار خرید باقیمانده این نهاده مورد نیاز ادامه دارد.ك/3

695