چالدران، اروميه - فرماندار چالدران از كاهش 80 درصدي قاچاق كالا در اين شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

احمدرضا قلی پور روز یكشنبه در جلسه كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز چالدران اظهار كرد: مبارزه با قاچاق كالا و ارز مهمترین گام در راستای حمایت از شعار تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی در سال جاری است.

وی افزود: استقرار پایگاه موقت در مناطق مرزی در كاهش قاچاق منطقه نقش بسیار موثری داشته است.

فرماندار چالدران بر ممنوعیت حضور عشایر كوچنده در ییلاقات و مراتع چالدران تاكید جدی كرد و گفت: حضور عشایر در مراتع شهرستان علاوه بر خسارات جبران ناپذیر بر منابع طبیعی و مراتع یكی از مهمترین عوامل افزایش قاچاق كالا در منطقه خواهد بود.

اسماعیل رضایی اقدم بخشدار مركزی چالدران نیز در این جلسه با اعلام این خبر كه در راستای مبارزه با قاچاق كالا و ارز بر عملكرد فروشندگیهای مواد سوختی دقیق خواهیم شد گفت: در سال جاری یك نفر از فروشندگیهای مواد سوختی متخلف توقیف و امتیاز آن به شخص دیگری واگذار شده است.

سیدمهدی ابراهیم زاده بخشدار دشتك نیز از استقبال مردم بخش دشتك از ممنوعیت حضور عشایر كوچنده در مراتع بخش دشتك خبر داد و گفت: استقرار پایگاه های بازرسی در بخش مركزی باعث افزایش تردد مواد قاچاق در مرزهای بخش دشتك شده است كه جهت كنترل جدی قاچاق در مرزهای بخش دشتك وجود پایگاه های موقت در روستاهای مرزی بخش دشتك نیز الزامی است.

جانشین فرمانده انتظامی چالدران هم در این جلسه به تاثیر مثبت استقرار پایگاههای موقت بازرسی در مناطق مرزی و روستایی اشاره كرد و گفت: از اول سال جاری 3170 لیتر مواد سوختی كشف شده است كه این میزان كشفیات در مدت مشابه سال گذشته برابر با 14 هزار لیتر بود.

سرگرد بهادر صلاحی میزان كشفیات سیگارت خارجی را صفر اعلام كرد و گفت: میزان كشفیات قاچاق سیگارت خارجی در مدت مشابه سال گذشته برابر 8546 نخ بوده است.

7128/581/پ