قم - استاندار قم گفت: همه معلمان مي توانند نقش موثري در تقويت باورهاي ديني و اعتقادي و رشد فضايل اخلاقي در جامعه داشته و مدرسان توحيد و عدالت و خداشناسي باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'محمدحسین موسی پور' روز یكشنبه در مراسم بزرگداشت مقام معلم در مركز فقهی ائمه اطهار قم اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن كریم خود را معلم معرفی كرده و این بیانگر شان و جایگاه برجسته تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینكه منزلت و جایگاه مقام معلم در احادیث و روایات اهل بیت(ع) مورد توجه و تجلیل قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: معلمان با فكر و ذهن انسانها سروكار دارند و باید مراقب باشند مبادا برخی دغدغه های مالی و مشكلات كاری آنان را از هدف متعالی تعلیم و تربیت غافل سازد.

وی گفت: اگر مسایل مالی سبب غفلت معلمان از هدف تعلیم و تربیت، شود دچار خسران زیادی شده اند، زیرا معلمی بدون عشق به رشد و كمال و تعالی و عشق به نوع بشر، كار بسیار دشواری است.

وی با بیان اینكه اعتماد به نفس و خودباوری رمز پیروزی یك ملت در عرصه های مختلف است، اظهار داشت: اگر خودباوری و تكیه بر توانمندی های بومی در میان یك ملت نباشد، هیچگاه آن مردم نمی توانند در مسیر پیشرفت و ترقی گام بردارند.

این مقام ارشد اجرایی استان قم در پایان خاطرنشان كرد: مدیران و مسوولان نظام تعلیم و تربیت كشور باید نسبت به دغدغه ها و نیازهای معلمان بسیار توجه و دقت نظر داشته باشند و برای رفع مشكلات مادی و معنوی آنها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در پایان این مراسم، معلمان نمونه و برگزیده كشوری و استانی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از سوی استاندار قم مورد تجلیل قرار گرفتند.ك/2

7403 / 380/