تهران- حدود نيمي از دادگاههاي لندن كه پرونده هاي كيفري را بررسي مي كنند در زمان برگزاري بازيهاي المپيك تابستاني تعطيل خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری ایندیپندنت، در زمان برگزاری بازیهای المپیك لندن، حدود نیمی از دادگاههای این شهر كه به پرونده های مهم كیفری رسیدگی می كنند به علت مشكل رفت و آمد به دادگاهها هنگام برگزاری بازیها تعطیل خواهند شد.

این كاهش خدمات به علت نگرانی از مشكلات رفت و آمد وكلا، اعضای هیئت منصفه و قربانیان جرایم هنگام برگزاری بازیهای المپیك است.

در همین حال وكلا به دولت هشدار دادند برای تضمین ادامه فعالیت بخش قضایی باید آماده باشد.

یك سخنگوی شورای وكلا كه نمایندگی وكلای مدافع در انگلستان و ولز را به عهده دارد گفت:درحالی كه تغییرات در برخی خدمات عمومی اجتناب ناپذیر است، اما ادامه فعالیت موثر و روان دستگاه قضایی در دادگاههای پایتخت یك اولویت است.

یك سخنگوی گروه برنامه ریزی المپیك دادگاه سلطنتی انگلیس گفت: بیشتر دادگاهها و محاكم در لندن در طول بازیها به فعالیت عادی خود ادامه خواهند داد و به پرونده های فوری رسیدگی خواهند كرد. اما دادگاهها و محاكم نزدیك به ورزشگاههای المپیك كه نقاط پررفت و آمد است از فعالیت خود خواهند كاست.

وی افزود: در صورت افزایش میزان جرایم بالاتر از حد انتظار، با همكاری سازمانهای مربوطه طرحهای احتمالی در نظر گرفته خواهد شد.

در طول 17 روز برگزاری بازیها، از 138 اتاق دادگاه در 11 دادگاه سلطنتی، 72 تا 75 اتاق فعال خواهد بود. دادخواست های اضطراری در روزهای 30 و 31 ژوییه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

دادگاههای نزدیك به نقاط پررفت و آمد و محل های مهم تعطیل یا فعالیت خود را كاهش خواهند داد.

دادگاههای سلطنتی لندن از 23 ژوییه سطح فعالیت های خود را كاهش خواهند داد.

این اقدامات به علت نگرانی از مشكلات رفت و آمد شاهدان دادگاهها و اعضای هیئت منصفه به دادگاه اتخاذ خواهد شد.

**1584**1440