تهران - سازمان آموزش فني و حرفه اي و اتاق بازرگاني و صنعت و معدن ايران و آلمان تفاهم نامه همكاري امضا كردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا؛ این تفاهمنامه در راستای تحقق اهداف سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی و ایجاد زمینه های حضور موفق جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد و رقابت جهانی میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای و اتاق بازرگانی و صنعت و معدن ایران و آلمان امضا شد.

همچنین تحقق اهداف و اصول پیش بینی شده در آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری با هدف تربیت و آماده سازی مدرسان و مربیان آموزش فنی و حرفه ای و متخصصان و مدیران بنگاه های اقتصادی در این تفاهمنامه دیده شده است.

موضوع تفاهمنامه نیز شامل، طراحی، برنامه ریزی و راه اندازی سیستم منسجم و یكپارچه آموزشی، اعم از نوآموزی، بازآموزی و آموزش تكمیلی حرفه ای به منظور تأمین، بروز رسانی و ارتقای مهارت منابع انسانی در بنگاه های اقتصادی می باشد.

این تفاهم نامه در جهت طراحی، برنامه ریزی و اجرای طرح های آموزشی در قالب آیین نامه نظام آموزشی مهارت و فناوری، همكاری در جهت ارتقای كیفیت فعالیت های آموزشی و تربیت مربیان فنی و حرفه ای در مراكز و مؤسسات آموزشی و بنگاه های اقتصادی دولتی و خصوصی در بخش های صنعت، بازرگانی و خدمات با بهره برداری از تجارب كشور آلمان می باشد.

اقتصام ** 9123 **1594