تبريز- رييس فدراسيون دوچرخه سواري گفت: برگزاري تور آذربايجان و چند تور ديگر در كشور، دوچرخه سواري ايران را به يكي از قدرت هاي برتر اين رشته در آسيا تبديل كرده است.

' علی زنگی آبادی ' شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین دوره تور آذربایجان اظهار كرد: سابقه برگزاری این تور، آن را به یك رویداد مهم ورزشی در كشور و آذربایجان تبدیل كرده و در طول مدت برگزاری هم نظر مردم و هم نظر مسوولین را معطوف خود كرده است.

وی افزود: استاندار آذربایجان شرقی نیز در اعتلای این تور نقش بزرگی داشته و برگزاری هرچه بهتر این تور یكی از دغدغه های اصلی وی می باشد و این جای بسی خوشحالی است.

زنگی آبادی گفت: كارهای صورت گرفته برای برگزاری این دوره از تور در سطح بسیار خوبی است و نوید از برگزاری موفق و با كیفیت دارد.

وی بیان كرد: كسب سه سهمیه المپیك لندن در بخش جاده توسط دوچرخه سواران كشور یكی از ره آوردهای برگزاری این تورهاست و باید مورد حمایت واقع شوند.

وی افزود: همچنین حضور دوچرخه سواران داخلی در این تور زمینه معرفی آنها به تورها و تیم های معتبر را فراهم می كند كه سهرابی و زرگری كه هم اكنون در تیم های اروپایی ركاب می زنند نمونه ای زنده از این واقعیت هستند.

مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان با حضور تیم های شركت كننده در سالن صدرای تبریز برگزار و با رژه تیم های شركت كننده و نمایندگان فدراسیون جهانی و داوران به پایان رسید.

14 تیم خارجی و پنج تیم داخلی در بیست و هفتمین دوره تور آذربایجان در شش مرحله و به مسافت 928 كیلومتر با هم به رقابت می پردازند.

7233/587