اراك- رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي گفت: زنان شاغل در هر پست و مقامي به عنوان بازوي اصلي و موتور محركه جامعه، طلايه داران مقاومت و ايثار در داخل و خارج از حريم خانه خود هستند.

به گزارش ایرنا، 'عباس مظفری' روز شنبه به مناسبت روز زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در نشست هم اندیشی با زنان شاغل در سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی افزود: پذیرفتن مسوولیت های شغلی و اجرای آن به بهترین نحو از سوی بانوان شاغل نشان از توانمندی و پتانسیل بالای آنان در امور اداری و تخصصی است.

وی اظهار كرد: ادغام فعالیت های مربوط به خانه و خانواده با مسوولیت های كاری و شغلی نیازمند برنامه ریزی دقیق و پرداختن به اولویت های زمانی و مكانی خاص است كه باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی بیان كرد: برگزاری نشست های هم اندیشی، بیان نقاط ضعف و قوت، توجه به نیازها و دغدغه های كاركنان و بهره گیری از قوانین و راهكارهای سهل و آسان از اهداف این سازمان در خدمت رسانی بهتر به بانوان شاغل در این حوزه است.

مظفری تاكید كرد: پیروی از شخصیت و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان اسوه ایثار، شهامت و نمونه پایداری باید از سوی زنان و بانوان امروز مورد توجه قرار گیرد.

وی توضیح داد: نگاه معناگرایانه و هدفمند به ذات وجودی حضرت زهرا (س) تنها گوشه ای از فضیلت ها و مقام شامخ آن بانوی بزرگوار را به افراد نشان می دهد.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی عنوان كرد: شفاف سازی و قانون گرایی از خصوصیات اصلی زنان شاغل در دستگاه ها و حوزه های مختلف است كه نشان از تقید و توجه آنان به شغل و كار خود است.

مظفری یادآور شد: توجه به آسایش كاركنان به خصوص زنان شاغل، رفاهیات، خدمات ویژه و ایجاد زمینه های تفریحی و نشاط آور از اقدامات این سازمان در راستای تكریم كاركنان و بازدهی بالای شغلی است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی گفت: توجه به ذات انسان و شناخت خصوصیات آن از مسایل مهم دینی و اجتماعی در رسیدن به جامعه ای متعالی و كامل است.

حجت الاسلام 'حمزه كلانتری' افزود: انسان ها از نظر خلقت وجودی و قوانین نظام آفرینش در همه جوانب با یكدیگر یكسان و برابر هستند و این نشان از عدالت حق در عالم هستی است.

وی اظهار كرد: شناخت توانایی ها و پتانسیل های هر فرد و استفاده درست و بجا از آنها بر عهده شخص است كه باید به آن توجه بیشتری شود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی بیان كرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگو و اسوه زنان عالم از ابتدای خلقت تا آخر الزمان است كه در قرآن و آیات مختلف به كرات به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام كلانتری یادآور شد: زندگی پر بار و كوتاه حضرت زهرا (س) آمیزه هایی از خصوصیات اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی برای تربیت نسلی با درك و فهم بالا است.

وی ادامه داد: تربیت فرزندان صالح، غیور، با تقوا، فهیم و معتقد تنها با الگوبرداری از خصایص و شخصیت حضرت زهرا (س) امكان پذیر است و امید است بانوان امروزی با بهره گیری از تعالیم دینی و معنوی اسلامی در این صراط مستقیم استوار قدم بردارند.

در این مراسم از زنان شاغل در سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی با اهدا هدایایی تقدیر شد.ك/2

8149/507